محمد رضا آستانه، گرافيست هنري در گفتگو با خبرنگار تجسمي
باشگاه خبرنگاران در رابطه با المانهاي بكار رفته در پوسترها توسط طراحان گفت: در طراحي يك پوستر طراحان جدا از اينكه بايد سواد بصري و موضوعي داشته باشند بلكه بايد از ذوق و خلاقيت و تجربه كافي نيز برخوردار باشند.
وي افزود: طراحان براي خلق يك پوستر خوب بايد از المانهاي متناسب با موضوعات آنها استفاده كنند.
آستانه با اشاره به تحريف المانهاي به كار رفته پوسترهاي مناسبتي، اظهار داشت: خيلي از طراحان نسبت به موضوعات كاري خود درك درست و شناخت عميق ندارند.
اين استاد دانشگاه گفت: در گرافيك دو نگاه اقليمي و جهاني وجود دارد و گرافيست ها بايد آن را در طراحي پوستر مد نظر قرار دهند.
وي افزود: گرافيست ها براي استفاده از المانهاي فرهنگي ديگر كشورها در پوسترهاي داخلي بايد سواد و توانايي درك آنها را داشته باشند.
آستانه تاكيد كرد: طراحان بايد قبل از ورود به اين عرصه علاوه بر آموزش هاي تخصصي از آموزش هاي فرهنگي و ديني نيز بهره مند شوند.
وي در پايان نفوذ و تأثير گذاري در مخاطبان را از ويژگي هاي يك پوستر خوب برشمرد و گفت: تجربه و شناخت و خلاقيت طراحان در ارتباط موفق آنها با مخاطبان موثر است./ص