در پي نخستين دستور «محمد شريف ملک زاده»، معاون رئيس جمهور و رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اولين روز کاري پس از معارفه اش، ستاد تسهيلات سفرهاي نوروز 92 آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امورفرهنگی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري؛ «محمد شريف ملک زاده» روز شنبه 20 آذر در جمع مديران و کارکنان سازمان، به منظوربرنامه ریزی برای رفاه حال مردم و خدمات رساني مطلوب و شايسته به مسافران و گردشگران در ايام نوروز، دستور تشکيل و آغازفعالیت ستاد تسهيلات سفرهاي نوروز 92 را صادر کرد.
منوچهر جهانيان، معاون گردشگري کشور در خصوص اجرايي شدن اين دستور، گفت: پیرو دستور «ملک زاده»، معاون رئيس جمهور و رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، طرح «خدمات رساني شايسته به مسافران و گردشگران در ايام نوروز 92»  روز دوشنبه بيستم آذر به تمام مديران استاني و اعضاي ستاد مرکزي ابلاغ شد.
وي افزود: همچنين بر اساس طرح نوروزي سال 92، اين طرح از طريق وزارت کشور در اختيار تمامي استانداران به عنوان رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي استاني، تمامي دستگاه‏هاي دولتي و غير دولتي عضو ستاد تسهيلات سفرهاي کشوري و استاني براي هم‏افزايي امکانات و تسهيلات در اقصي نقاط کشور قرار گرفت.
اين مقام مسئول تصريح کرد: خوشبختانه عزمي جدي در دولت، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاونان ستاد مرکزي، استانداران به عنوان روساي ستادهاي استاني، فرمانداران به عنوان روساي ستادهاي شهرستاني، بخشداران به عنوان روساي ستادهاي بخش‏ها وجود دارد که بتوانند به صورت هدفمند خدمات رساني مطلوب و شايسته‏اي را در نوروز 92 ارائه کرده و نوروزي خاطره انگيز و به ياد ماندني را براي مردم فراهم آورند.
جهانيان در ادامه افزود: بر اساس اين طرح تمام معاونت‏هاي 18 گانه ستاد، امکانات، تسهيلات و نيازمندي‏هاي مسافران و گردشگران را فراهم خواهند آورد از جمله شهرداري‏ها نسبت به زيباسازي مبلمان شهري و محيط پيراموني شهرها اقدام کرده و مکان‏هاي استقرار مسافران در ايام نوروز را آماده سازي مي کنند.
وي اضافه کرد: امکانات براي پست‏هاي امدادي فراهم شده و پايگاه‏هاي اطلاع رساني اقلام تبليغاتي اعم از cd، بروشور، کتابچه راهنما و نقشه معرفي ظرفيت‏ها، توانمندي‏ها و جاذبه‏‌هاي گردشگري استان‏هاي مختلف و مناطق کمتر شناخته شده و ناشناخته را تهيه مي کنند.
اين مقام مسوول تاکيد کرد: تامين امنيت و هماهنگي براي طرح‏هاي ترافيکي و تسهيل در مسيرهاي پرتردد گردشگران، ارائه خدمات بهداشتي – درماني، نظارت و بازرسي‏ها از مراکز ارائه مايحتاج مورد نياز گردشگران که به نحو مطلوبي در اختيار آنها قرار گيرد، ساماندهي مراکز اقامتي دائم و موقت براي خدمات رساني بهتر و شايسته تر به گردشگران نوروزي از ديگر موارد پيگيري ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي 92 است.
وي اظهار داشت: ايمني جاده‏ها و راهنمايي مسافران نوروزي با حضور راهداران تامين شده و نمايشگاه‏ها، بازارهاي سفر و معرفي ظرفيت‏ها، جشن‏ها، جشنواره ها، ويژه برنامه هاي فرهنگي- هنري و ... در تمام استانها در طول ايام نوروز برگزار خواهد شد .
معاون گردشگري کشور گفت: با دستور ملک‌زاده از 20 آذر طرح نوروز 92 به تمام استان‏ها ابلاغ شد و بر همين اساس تا اسفند ماه جلسات مستمر به رياست استانداران و با حضور تمام اعضاي ستاد، براي بررسي امکانات و تسهيلات مورد نياز گردشگران تشکيل خواهد شد.
وي افزود: از اسفند ماه نيز جلسات هفتگي ستاد به طور منظم و در طول ايام نوروز هم جلسات روزانه ستاد به رياست استانداران و با حضور تمام اعضاي ستاد برگزار مي شود .
جهانيان تاکيد کرد: اميدواريم با توجه به اقدامات، هماهنگي‏ها و کارهاي ارزشمندي که در حال پيگيري است امسال نيز هموطنان عزيز بتوانند از برنامه ها، ويژه برنامه ها و امکانات شاخص ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي در مناطق مختلف کشور براي توسعه ايرانگردي بهره کافي و بهينه را ببرند./ص

برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار