استاندار اردبیل بر ساماندهی ورود و خروج مسافران خارجی از مرز بیله سوار تاكید و خواستار همكاری و هماهنگی دستگاههای مختلف در این زمینه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد در جلسه كارگروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: سالانه 5/3میلیون گردشگر خارجی وارد كشور می شود كه 10 درصد نفر از این تعداد از مرزهای مشترك استان اردبیل وارد ایران می شوند.

وی بیان كرد: باید مدیریت مناسبی در گمرك بیله سوار داشته و در خصوص حمل و نقل و راهنمایی گردشگران اززمان ورود تا لحظه خروج از كشور برنامه ریزی های مناسبی وجود داشته باشد .

استاندار اردبیل گفت: در این خصوص لازم است شركت های حمل و نقل مسافر در پایانه مرزی بیله سوار ایجاد و با برنامه ریزی مناسب به صورت منظم فعالیت کنند.

نیكزاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر استفاده از ظرفیت های گردشگری استان اردبیل ساماندهی ورود و خروج مسافران و گردشگران را در این خصوص موثر دانست.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع مناطق گردشگری استان اردبیل گفت: این امر می تواند مبنای برنامه ریزی سرمایه گذران جهت توسعه این مناطق باشد.

استاندار اردبیل جانمایی كاربری های مختلف ، حمایت از سرمایه گذاران وهماهنگی دستگاهها را در استفاده بهینه از مناطق گردشگری موثر دانست.

در این جلسه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سبلان در شهرستان نیر بررسی و مورد تصویب قرار گرفت./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.