نماینده مردم درگز در مجلس گفت:با عملیاتی شدن راه ارتباطی درگز- سبزوار در ارتفاعات الله اکبر نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و استان در موضوع صادرات و واردات دارد.

حسین محمدزاده در گفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهدبا بیان این مطلب اظهار کرد: پروژه جاده ارتباطی درگز- سبزوار از طریق ارتفاعات الله اکبر قطعا به‌دلیل عبور از ارتفاعات دارای سختی فراوان بوده و ناگزیر از اجرای سازه‌های خاص استفاده می‌شود.

عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکات مهم در قبال تعیین و تصویب مسیر، در ابتدا تامین حداقل ضوابط احداث بزرگراهی بوده و قطعا بحث احتراز از واریانت‌های پر هزینه و آفتاب‌گیر بودن مسیر و اساساً ایمن بودن مسیر در همه فصول سال و سهولت اجرا باید مبنای تصمیم‌گیری ساخت این پروژه عظیم باشد.

وی با بیان نقش مهم اجرای این پروژه در اقتصاد استان و کشور در موضوع صادرات و واردات افزود: عملا مهم‌ترین مولفه از اجزای این پروژه تحریک توسعه شهرستان مرزی درگز بوده است.

نماینده مردم درگز در مجلس تأکید کرد:در اجرای این پروژه نباید بیشتر از این فرصت‌سوزی کرد، زیرا خواسته اساسی مردم این شهرستان سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه است.

محمدزاده از برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان کشوری و استانی خبر داد و گفت:تاکنون چندین جلسه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولین راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی و مشاور مطالعات و سازمان نقشه‌برداری کشور در خصوص این پروژه برگزار شده است.

محمدزاده زمان پیش‌بینی شده برای ارائه دفترچه‌های مطالعات به وزارت راه و شهرسازی را 40 روز آینده اعلام کرد و گفت: ان‌شاء‌الله پس از تهیه و ارائه مسیر مصوب عملیات اجرایی راه مذکور آغاز خواهد شد./س

برچسب ها: جاده ، ارتباطی ، سبزوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.