فارس/

گیاهی ضد افسردگی

پاییز و افسردگی با هم می‌آیند. روزها كه كوتاه می‌شود و شب‌ها بلند انگار دل بهانه می‌گیرد و باز هوای خورشید را می‌كند كه افسردگی در این فصل بیشتر از وقت‌های دیگر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ؛ اگر دل شما هم گرفته است می‌توانید به كمك میوه‌ها و جوشانده‌های گیاهی آن را از خود دور كنید و از این فصل رنگارنگ و زیبا لذت ببرید.عناب یكی از گیاهانی است كه در این خصوص به شما كمك می‌كند. این میوه دارای لعاب فراوان ، حدود 5 درصد مواد پروتئینی، ‌4 درصد مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C و املاح است.
عناب به افزایش وزن بدن كمك می‌كند. قدرت ماهیچه‌ها را زیاد كرده و بنیه بدنی را افزایش می‌دهد.لعاب این میوه نرم‌كننده سینه است و به عنوان خلط ‌آور از آن استفاده می‌شود. جوشانده آن برای سرفه و درد سینه مفید و برگ‌های آن بند آورنده خون و تب‌بر است. بعلاوه این برگ‌ها رشد موها را تسریع می‌كند. عناب آرامبخش و خواب‌آور است و هسته آن بیخوابی و خستگی را برطرف می‌كند. این میوه همچنین دستگاه هاضمه را تقویت و كم‌اشتهایی را برطرف می‌كند به همین دلیل مصرف آن برای سالمندان مفید است. اگر از این میوه در فصل پاییز و زمستان استفاده كنید علاوه بر این كه غم را از شما دور می‌كند می‌توانید از دیگر فواید آن نیز بهره‌مند شوید./س

برچسب ها: گیاهی ، ضدافسردگی ، عناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.