ژاپن در آستانه انتخابات با ورود به رکود اقتصادي به ايتاليا و اسپانيا پيوست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فايننشال تايمز ،  ژاپن درست پانزده روز مانده به انتخابات شانزده دسامبر که انتظار مي رود به کنار رفتن حزب دموکراتيک ژاپن  و يوشيهيکو نودا نخست وزير از قدرت بيانجامد، وارد پنجمين رکود خود ظرف پانزده سال شده است.
شينزو آبه رهبر حزب ليبرال دموکرات مخالف از بانک مرکزي اين کشور به علت قصور در تحريک تقاضا در اقتصادي که طي سه سال از چهار سال گذشته با  کاهش رشد مواجه بوده است، انتقاد کرد و خواستار اتخاذ محرکهاي مالي بيشتر و سهولت نامحدود پولي شد.
دولت ژاپن روز دوشنبه برآورد توليد ناخالص داخلي اش را براي سه ماهه دوم کاهش داد و گفت رشد اقتصادي سالانه اين کشور يک دهم درصد کاهش داشته است. اين تغيير برآورد که در پي کاهش سالانه سه و نيم درصدي رشد در سه ماهه منتهي به سپتامبر صورت گرفت، بدين معني است که ژاپن در رکود به ايتاليا و اسپانيا پوسته است. 
حتي با حمايت مالي و پولي، اقتصاد ژاپن ممکن است در ميان نااطميناني در مورد تقاضاي خارجي، افزايش محدود دستمزدها و اوضاع سخت بازار کار همچنان با مشکل مواجه باشد.
اقتصاد چين نيز با مشکلات جهاني مواجه بوده و ميزان صادرات آن در ماه نوامبر به شدت کاهش داشت و اين کشور پايين ترين مازاد تجاري اش طي پنج ماه را ثبت کرد. 
در حاليکه اطلاعات اقتصادي ژاپن  اغلب ماهها پس از انتشار اساسا اصلاح مي شود، جديدترين تجديد نظر درواقع مشکلاتي را که اين کشور در دستيابي به رشد پايدار پس از بحران اقتصادي 2008 و زلزله و سونامي ويرانگر 2011 با آن مواجه است، برجسته مي سازد.
در ماه اکتبر بانک مرکزي ژاپن رشد واقعي يک و نيم درصدي توليد ناخالص داخلي را براي سال مالي منتهي به مارس 2013 پيش بيني کرد. اما کيوهي موريتا اقتصاددان بارکليز گفت: براي تحقق آن پيش بيني،  اقتصاد ژاپن بايد در هر يک از دو سه ماهه آخر سال رشد سالانه دو و هشت دهم درصدي داشته باشد که عملا غيرممکن است.
برچسب ها: بین الملل ، یتالیا ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار