کارشناس جودوی کشورمان گفت: انتخابات فدراسیون جودو از همان ابتدا در حالي برگزار شد که حکم تعلیق آن آمده بود.

محمد اسفند آبادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در اسفند ماه سال 90 تغییر و تحولاتی در فدراسیون ها به وجود آمد که بسیاری از فدراسیون های ورزشی را تحت تاثیر قرار داد اما جودو و شرایط خاص خود را داشت و تازه پس از پشت سر گزاشتن یک دوره پر فراز و نشیب و پر از حاشیه به آرامش رسیده بود و پایگاه پشتوانه سازی و قهرمان پروری تشکیل داده بودیم اما این تغیر و تحولات همه چیز را به هم ریخت.


وی درباره بحث تعلیق فدراسیون و نامه تهدید آمیز فدراسیون جهانی تصریح کرد: طبق این نامه فدراسیون جهانی جودو تا 12 بهمن ماه به فدراسیون ایران فرصت داده است که اساسنامه فدراسیون را اصلاح کرده و مجمع فدراسیون را دوباره تشکیل دهند در غیر این صورت برای همیشه تعلیق خواهند شد، این برای اولین بار است که چنین تهدیدی و تا این حد قاطعانه از سوی فدراسیون بین الملی جودو به فدراسیون کشوری داده می شود.

اسفند آبادی با بیان اینکه مجمع فدراسیون از همان صبح برگزاری انتخابات با حکم تعلیق از سوی ایران عدالت داوری روبرو شد بود در این باره توضیح داد: مجمع فدراسیون جودو کاملا به صورت گزینشی تشکیل شد برای مثال چند ریئس هیئت از استانهای مختلف کشور را عزل کردند و سرپرست هایی را در راس کار گذاشته که آمار آرایشان بالا برود همچنین در خصوص نمایندگانی که از باشگاهها باید رد مجمع شرکت می کردند به ناحق عمل کردند زیرا بر اساس قانون نمایندگانی از باشگاههای کشور حق حضور در مجمع را دارند که قهرمان لیگ دسته برتر و لیگ دسته یک شده باشند و اگر تیم اول شرکت نکرد تیمهای دوم و یا سوم و همين طور پایین می آید، اما جالب است که در مجمع فدراسیون جودو تیم پارس جنوبی به عنوان نماینده لیگ دسته برتر شرکت کرد که دو سال بود که در لیگ شرکت نکرده بود برق تهران نیز به عنوان نماینده دسته یک شرکت کرده بود که آخرینحضورش در لیگ سال 87 بود! این نشان می دهد که چیدمان مجمع در صورت کامل گزینشی بود همچنین 3 کاندیدا را نیز کنار زد.


وی افزود: در مجمع نماینده کمیته ملی المپیک حضور نداشت و جالب اینکه صبح روز مجمع حکم موقت تعلیق مجمع از سوی دیوان عدالت اداری به دست اعضا رسید که دلیل ان شکایت 3 کاندیدایی بود که با وجود داشتن صلاحیت از انتخابات انصراف دادند و صرفا به این دلیل که مجمع چیدمان شده است و دیوان عدالت اداری نیز حکم محکومیت مجمع را صادر کرده بود اما کسی به این حکم توجه نکرد مجمع و انتخابات برگزار شد در حالی که از اساس غیر قانونی بود.

اسفند آبادی خاطر نشان کرد: نه اتحادیه آسیا و نه سایت فدراسیون بین الملی جودو هیچ کدام محمد علی رستگار را به رسمیت نمی شناسند و هنوز نام امینی به عنوان رئیس فدراسیون جودو نوشته شده است.

مسئول سابق کمیته مسابقات اعلام کرد: سوال اصلی اینجاست که اگر رستگار ریئس فدراسیون جودو اعلام می کند در مسابقات ابوظبی با مسئولان فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا به توافق رسیده و ایران را رفع تعلیق کرده است پس چرا ما در هیچ کدام از مسابقات چین، کره، ابوظبی و ... شرکت نکرده ایم.


وی اضافه کرد: مسابقات انتخابی سهمیه المپیک 2016 برزیل یک هفته بعد از رقابت های المپیک 2012 لندن شروع شده است! در حالی که ریئس فدراسیون جوددو معتقد است هنوز این رقابتها آغاز نشده است و ایران رقابتی را از دست نداده است با این اوصاف دو مورد باقی می ماند یا ایشان دارند اخبار خلاف واقع منتشر می کنند و افکار عمومی را گمراه می کنند و یا خود بی اطلاع هستند.!

سخنگوی سابق فدراسیون جودو درباره اردوی تونس که به تازگی جودوکاران ایران در آن حضور یافته اند بیان کرد: همه جا صحبت از اردوی تونس است و روی این تبلیغ می شود که هزینه های جودوکاران ما را فدراسیون تونس پرداخت کرده است اما این مورد را نمی توان نادیده گرفت که سطح جودوی ایران از جودوی تونس بالاتر است و آنها از ما استفاده کرده اند.

اسفند آبادی به مسابقات المپیک 2012 اشاره کرد و گفت: در رقابتهای المپیک 2012 ما دو سهمیه داشتیم که محجوب به دلیل رای فدراسیون پزشکی و ورزشی نتوانست در مسابقات حاضر باشد اما به نظر من مصدومیت رودکی و اعزام نشدنش بر اثر ندانم کاری های مسئولین تیم های ملی وقت بود وی را در حالی که مدال برنزش بعد از مدتها قطعی بود دو هفته قبل از مسابقات المپیک به اردوی روسیه بردند که در همان جا زانوی وی آسیب دید و مدت 6 ماه طول کشید تا بتواند را ه برود و به زندگی عادی خود برگردد! به این ترتیب ما هیج ورزشکاری را در المپیک نداشتیم اما جالب است که 3 نفر از مسئولین فدراسیون جودو در لندن حاضر شدند و عکس یادگاری گرفتند! واقعا وقتی جودوکار و نماینده ای نداشتیم آیا لازم بود با پول بیت المال اقایان به لندن بروند؟


اسفند آبادی در انتها خاطر نشان کرد: موضوع تعلیق و مسائل و درگیریهایی که فدراسیون جودوی ایران را درگیر خودش کرده است باعث شده ما از مسائل داخلی عقب بمانیم لیگ برتر و لیگ دسته یک جوددو در سالهای قبل حداکثر تا اوایل آبان ماه برگزار می شد اما امسال اواسط آذر ماه هم تمام شد و ما هنوز لیگمان را برگزار نکرده ایم. لیگ بانوان نیز وضعیت قابل قبولی ندارد امیدوارم با کمک خداوند و با دور هم جمع شدن دوباره دلسوزان و کارشناسان و پیشکسوتان این رشته ورزشی جودوی ایران بار دیگر شاهد روزهای خوش باشد./آق
برچسب ها: اسفند آبادی ، جودو ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار