همایش نقش زنان مسلمان در پیشبرد علم 22 و 23 آذر با همکاری دانشگاه تهران و شبکه الجزایر دو برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست مطبوعاتی این همایش دکتر زهرا ماهروزاده مشاور وزیر علوم و دبیر علمی این همایش با اشاره به این که زنان نیمی از آحاد جامعه را تشکیل می دهند گفت: نقش زنان در جامعه از دو حیث قابل توجه است در وهله اول نقش مادر بودن آنها و تربیت فرزندان است که با درست انجام دادن این وظیفه می توانند کشور را به سعادت برسانند و دوم نقش آنها در عرصه علمی کشور است که پس از انقلاب زنان خصوصاً در بخش آموزش عالی نقش مهمی را ایفا کرده اند و جز بخش کوچکی از کشورهای مسلمان زنان بقیه کشورها در عرصه علم مطرح هستند که ایران نیز در بین 5 کشور نخست مسلمان در جهان رتبه خوبی را دارد.

وی در خصوص همایش دو روزه نقش زنان مسلمان در پیشبرد علم در جهان افزود: در این همایش اساتید زیادی از 8 کشور عراق، الجزایر، لبنان ، کنیا، فرانسه، تونس، اردن و قزاقستان حضور دارند که طلایه دار این مهمانان کشور الجزایر است.

دبیر علمی این همایش تصریح کرد: از بین 100 مقاله ارسالی به این همایش 35 سخنرانی پذیرفته شده است .

ماهروزاده گفت:" محورهای این همایش شامل، 1- نقش و جایگاه زنان در علم و فناوری 2- مدیریت و اشتغال زنان که به بررسی جایگاه زنان در بخش های اجرایی می پردازد،3- آموزش و توانمند سازی زنان 4- سلامت و بهداشت زنان 4- بخش خانواده است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: این همایش دو روزه با همکاری دانشگاه تهران و شبکه زنان دانشمند مسلمان و شبکه الجزیره برگزار می شود./ع2
برچسب ها: مسلمان ، جهان ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار