طرح شهری بزرگترین بلوار معنوی جهان( مهر ماندگار) تصویب شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کلیات طرح شهری بلوار پیامبر اعظم (ص) محور مواصلاتی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مسجد مقدس جمکران که به منظور سهولت دسترسی زائران به این دو مکان زیارتی با کارکرد فرهنگی مذهبی، پس از سه سال کارکارشناسی در جلسه شورای توسعه و عمران استان قم به تصویب رسید .

نیمی از بدنه این طرح کاربری فضای سبز دارد که مابقی شامل سی و سه درصد با کاربری اقامتی / ده درصد کاربری اداری / بیست درصد تجاری و مسکونی / 15 درصد کاربری فرهنگی و بیست درصد کاربری خدماتی دارد .

پیش بینی می شود اجرای این طرح که به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از سوی بخش خصوصی تامین شود .

این محور در سه فاز و به عرض صد متر با امکاناتی نظیر مسیر تند رو / مسیر کندرو / مسیر وسائل نقلیه عمومی و مسیر پیاده رو به طول هفت کیلومتر طراحی شده است .

گفتنی است در این مسیر باغ موزهای مختلف با موضوعاتی چون معماری ایرانی اسلامی ، مشاهیر جهان تشیع ، آب ، نشاط و دفاع مقدس طراحی شده است.

پروژه حرم تا حرم یا همان بلوار پیامبر اعظم (ع) می تواند به عنوان قدیمی‌ترین پروژه شهر قم قلمداد کرد و این پروژه پس از ۱۵ سال وقفه در اجرا از سال 87 با فروش ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت آغاز شد و که محور تند رو این مسیر در نیمه شعبان امسال برای سهولت زائران استفاده شد./س

برچسب ها: قم ، طرح ، مهر ، ماندگار ، بلوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.