فرش دستباف استان فارس به بازارهای 42 کشور جهان صادر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس فرش دستباف فارس نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در بازارهای 42 کشور دنیا از جمله آلمان، سوییس، ژاپن، امارات متحده عربی، قطر، عمان، آفریقای جنوبی جایگاه ویژه ای دارد.
پارسال هم دو هزار و 105 تن فرش دستباف به ارزش بیش از 69 میلیون دلار از فارس به خارج از کشور شد که حدود 12 درصد از صادرات کشور و 17 درصد از صادرات استان را تشکیل می داد.
کارگروه توسعه صادرات استان برای امسال صادرات 108 میلیون دلاری فرش دستباف را پیش بینی کرده که افزایش 57 درصدی صادرات این محصول نسبت به پارسال را به دنبال خواهد داشت.
عوض پور، معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس حمایت از برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی توسط بخش خصوصی، پیگیری برای اجرایی شدن بیمه درمانی بافندگان، ارائه تسهیلات از محل اعتبارات بنگاه های زود بازده به منظور ایجاد و توسعه کارگاه های قالیبافی، تامین بخشی از هزینه های اعزام هیات های تجاری و بازاریابی به کشورهای هدف و افزایش میزان پرداخت جوایز صادراتی از سه درصد به پنج درصد را بخشی از اقدامات حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فرش دستباف فارس برشمرد.
همچنین شرکت تعاونی فرش روستائی استان فارس با 20 سابقه فعالیت، در اطلاع رسانی به بافندگان در همه امور بافندگی شامل دستمزد ، بازار ، قیمت واقعی فرش ، مواد اولیه و بالا بردن کیفیت بافت با برگزاری کلاس های به بافی بسیار موثر بوده است نقش بسزائی ایفا کرده است.
180 هزار بافنده فعال و نیمه فعال استان فارس سالانه 800 هزار مترمربع فرش دستباف تولید می کنند.
شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند بهترین تولیدکنندگان فرش دستباف فارس به شمار می آیند./س

برچسب ها: صادرات ، فرش ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.