وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه تلاش جامعه بین الملل باید در راستای ایجاد صلح در سوریه باشد نه دامن زدن به آشوب تاکید کرد که کشورش هرگز اجازه تکرار سناریوی لیبی در سوریه را نخواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البشیر، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور هرگز اجازه نخواهد داد که سناریوی لیبی در سوریه تکرار شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت سوریه به هیچ وجه قصد استفاده از سلاح شیمیایی را ندارد، افزود: طرف غربی رفته رفته از پیمان ژنو دور شده و به تعهدات خود در قبال سوریه عمل نمی کند. تنها فکر و ذکر غرب براندازی بشار اسد برای خدمت به منافع خود است و به منظور تحقق این هدف دست به هر نقشه ای می زند.
وی گفت: در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی نگرانی ها باید معطوف به شورشیان مسلح باشد نه دولت سوریه. از سوی دیگر به جای تمرکز بر براندازی بشار اسد به هر قیمت، اطراف صاحب نفوذ باید تلاش کنند تا درگیری ها پایان یافته و بحران سوریه را به میز مذاکره بکشانند. اولویت برخی از کشورها کناره گیری بشار اسد از قدرت است که این بسیار شرم آور است چرا که اولویت جامعه بین الملل باید حفظ جان انسان ها و برقراری زندگی در صلح و آرامش باشد و اگر سران کشور ها می خواهند در بحران سوریه به وظیفه بین الملل خود عمل کنند باید بر ایجاد صلح متمرکز شوند نه دامن زدن به آشوب.
لاوروف با تاکید به پایبندی کشورش به پیمان نامه ژنو گفت: روسیه در خصوص آینده بشار اسد با هیچ کشوری وارد مذاکره نشده چرا که یکی از شروط پیمان نامه همین بوده است.
برچسب ها: لاوروف ، روسیه ، لیبی ، سناریو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار