کارشناس کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیشترین شبهه ایجاد شده در مباحث مختلف دین، شبهه در نبوت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجة الاسلام حسین سوزنچی در جلسه«ولایت فقیه» از سلسله جلسات طرح فعالین فرهنگی که توسط شبکه جوانان رضوی برگزار می شود ، اذعان داشت: شبهات مربوط به ختم نبوت و مباحث مربوط به این حوزه از جمله مسائل مطرح شده پس از شبهه در نبوت است.

عضو شورای برنامه ریزی دروس معارف اسلامی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به این نکته که درک برخی قوانین دین اسلام نیازمند دیدگاهی جامع و چند جانبه است، بیان کرد: برای درک از ابعاد مختلف و آسیب¬های آزمون¬های اجرایی در سطح جامعه باید به قوانین دین اسلام مراجعه کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با بیان این نکته که فلسفه وجودی دین در حل مباحثی است که عقل از آن ناتوان است، عنوان کرد: تصمیم گیری درباره مسائل سیاسی نیاز به ولی فقیه دارد.

سوزن چی با اشاره به این که در احکام اجتماعى، نیازمند مقامى رسمى در جامعه هستیم که براى مردم معتبر باشد ، افزود: ولى فقیه به عنوان حافظ شریعت و مُجرى احکام و قوانین الهى و مقام رسمى براى تعیین مصداق در مواجهه با مشکلات به وجود آمده، و تصمیم گیرنده نهایى در جامعه اسلامى از طرف شارع مقدّس معرّفى گردیده است.

دکترای فلسفه دانشگاه تهران تصریح کرد: ولایت فقیه جایگاهی است که براى فقهاى جامع الشرایط در عصر غیبت از سوى ائمه معصومین(ع) در نظر گرفته شده است که از جمله نقش¬های مهم او در جامعه می¬توان به جلوگیرى از انحراف¬ها، حفظ وحدت، اجراى احکام دینى و همچنین تصمیم گیرى در مورد مشکلات کلان و سرنوشت ساز اشاره کرد.

حجة الاسلام سوزن چی در پایان خاطر نشان کرد: استدلال شیعه در امامت این است که تبعیت از غیر معصوم موجب گمراهی می شود، اما در صورتی¬که شخص معرفی شده از جانب ائمه باشد، این تبعیت به دلیل امر ائمه است.

گفتنی است سلسله جلسات طرح فعالین فرهنگی به همت شبکه جوانان رضوی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش¬های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می گردد./ س

برچسب ها: شبهه ، دین ، نبوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.