رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران گفت: صدور شناسنامه فني براي ساختمان هاي تهران اقدامي درست و ضروري بود.

مهدي موذن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه صدور شناسنامه فني ساختمان اقدامي درست و ضروري براي ساختمان هاي کشور به شمار مي رود افزود: با صدور شناسنامه فني ملکي تمامي ساختمان هاي کشور هويت دار مي شوند.

وي ادامه داد: در اين شناسنامه فني، مصالح تکنولوژي هاي به کار گرفته شده در ساختمان و کارت مهارت براي آن ساختمان ثبت مي شود.

مؤذن با اشاره به اينکه تمامي کارگران بايد داراي کارت مهارت باشند افزود: تمامي کارگران، جوشکاران و معماران بايد دوره هاي تخصصي آموزش را گذرانده باشند.

* ضرورت کارت مهارت فني براي کارگران

رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران در ادامه يادآور شد: در حال حاضر اکثر کارگران و بناها در
ساختمان بدون اينکه دوره اي آموزشي يا مهارتي را گذرانده باشند مشغول فعاليت در ساخت و ساز هستند.

وي در ادامه تصريح کرد: شناسنامه فني ملکي ساختمان بايد داراي اصالت باشد و تمامي موارد ذکر شده در اين شناسنامه بايد اصولي مطرح شود.

موذن با بيان اينکه صدور شناسنامه فني ملکي ساختمان در استان تهران در انتظار تفاهم بين سازمان نظام مهندسي استان تهران و شهرداري است افزود: بيش از چهار سال است که صدور اين شناسنامه در استان تهران به مشکل برخورده و هيچ کدام از دو طرف به تفاهم نمي رسند.

وي يکي از دلايل ايجاد مشکل در اين شناسنامه را فراموش شدن سازمان نظام کارداني دانست و گفت: نقش کاردان و معماران تجربي باهويت در اين شناسنامه فراموش شده است.

رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران با بيان اينکه نقش کاردان و معماران داراي صلاحيت بسيار  پراهميت است افزود: شماره پروانه اشتغال، ذکر نام کارگر داراي کارت فني مهارت و ذکر کاردان هاي داراي صلاحيت از الزامات شناسنامه فني ملکي ساختمان به شمار مي رود.

موذن در ادامه افزود: در صورتي که نقش تمامي کارگران، کارت مهارت فني، صلاحيت کاردان ها و مصالح ساختماني استاندارد ذکر شود رسمي بودن شناسنامه فني تائيد مي شود.

* زمينه هاي لازم براي صدور شناسنامه فني ملکي فراهم شد

رئيس کاردان هاي سازمان استان تهران با بيان اينکه زمينه هاي لازم براي صدور شناسنامه فني ساختمان در استان تهران تاکنون فراهم نشده است افزود: دوره هاي آموزشي مهارت براي بسياري از کارگران لازم و ضروري است و يکي از موارد اساسي براي صدور شناسنامه فني ساختمان به شمار مي رود.

وي در ادامه توضيح داد: عدم حضور کاردان هاي فني ساختمان در ساختار شناسنامه فني ملکي ساختمان مشکل ساز شده است.

موذن در پايان خاطرنشان کرد: سازمان نظام کاردان فني ساختمان مصوب مجلس بوده و حضور نداشتن آن در شناسنامه فني ملکي ساختمان دردسرساز خواهد بود./عب
برچسب ها: ساختمان ، صدور ، شناسنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار