همه آنچه كه در كوير و آسمانش گاهي فراموش شده، در اين شهر رنگ زندگي گرفته است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ پرند شهري نو در جنوب غربي تهران و در 30كيلومتري آزاد راه تهران – ساوه با مساحت تقريبي 17هزار هكتار، در دو بخش مسكوني و تجاري است.

طبق پيش بيني شوراي عالي شهرسازي در آينده جمعيت اين شهر، 700هزار نفر مي شود. اتمام كار مسكن هاي مهر و شخصي سازها و افتتاح پروژه هاي، خبرهاي مسرت بخشي را مخابره مي كنند.

با فزوني جمعيت و هجوم مردم از سراسر ايران به اين شهر مسائلي چون نبود مديريت جامع و مهندسي حرفه اي به خصوص در زمينه فرهنگي و اجتماعي، رخ نشان داد كه تنها خبر استقرار شهرداري چشم اميدمان را روشن كرد.

خطيبي مدير روابط عمومي و امور فرهنگي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه شهرداري پرند به علت تازه تاسيس بودنش، هنوز مالك هيچ ساختمان و واحدي نيست گفت: با امكانات فعلي شهرداري، برنامه ريزي و توسعه فرهنگي غير ممكن است.

وي ادامه داد: تنها راه ممكن براي شروع به كار فازهاي فرهنگي و پارامترهاي هنري، واگذاري تنها فرهنگسراي موجود در شهر پرند به شهرداري است.

وي افزود: با توجه به كارهاي فرهنگي و اطلاع رساني كه در اين مدت كوتاه صورت گرفته، ضرورت واگذاري فرهنگسراي موجود به شهرداري يكي از مهمترين كارهاي فرهنگي خواهد بود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اميد است كه با همكاري اداره وزارت ارشاد رباط كريم و شركت عمران و همچنين درايت سليمانپور فرماندار رباط كريم، اين اتفاق هرچه زودتر بيفتد.

گفتني است: صحبت درباره مسائل مختلف و دريافت، پاسخ نيازمند توجه به تمام اركان شهري است. اما لايه اي حساس و ناپيدا و درعين حال تأثير گذار مسائل فرهنگي و اجتماعي است.

فرهنگ و مسائل پيرامونش كه اگر خوب پي ريزي و برنامه ريزي شود مي تواند تمام سطوح شهري (عمران و شهرسازي، خدمات شهري و ... را به لباس زيباي خود مزين كند./ل
برچسب ها: شهرداری ، پرند ، تکاپو ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار