قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی بر بهره گیری از ظرفیت بخش راه و مسکن استان جهت حضور فعال در طرح های بازسازی کشور عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مهندس محمدرضا قاسمی در دیدار با هیات وزارت مسکن و آبادانی عراق ضمن تاکید بر عزم جدی دولت و بخش خصوصی ایران برای مشارکت در بازسازی زیرساخت های این کشور گفت: با توجه به جایگاه مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران پس از تهران و نظر به اهمیت استان خراسان رضوی از جنبه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سازمان نظام مهندسی این استان با بیش از 20 هزار عضو از قویترین دستگاه های تخصصی ایران محسوب می شود.

وی افزود: طی سال های گذشته شرکت های خصوصی توانمندی در این استان ایجاد شده اند که ظرفیت اجرای عظیم ترین پروژه های عمرانی در داخل و خارج کشور را دارا می باشند.

قاسمی اجرای بیش از یکصد هزار واحد مسکن مهر، طرح های بهسازی شهری همچون محور صاحب الزمان، طرح میدان شهدا و بافت حرم مطهر رضوی در مشهد را نمونه های بارز توان این نوع شرکت ها دانست و افزود: وجود 21 هزار کیلومتر راه در استان و روند سریع احداث و آسفالت راه های روستایی و تبدیل راه های اصلی به بزرگراه از یکسو و نگهداری و بهینه سازی راه های موجود از سوی دیگر نشانه های بارز دیگری از توان بالای بدنه مهندسی استان در بخش های راه و مسکن است که می توان از آن در راستای اجرای پروژه های عظیم عمرانی در کشور عراق که بهره جست.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان در ادامه این دیدار با اشاره به پیشرفت های استان در زمینه تحقیق، بومی سازی و کاربرد فناوری های نوین در بخش های ساختمان، انبوه سازی و راه سازی گفت: جامعه مهندسی استان برای رسیدن به جایگاه فعلی و تسلط به تکنیک ها و مصالح روز راه سختی پیموده و آماده به اشتراک گذاری بدون پیش شرط این تجربیات در راستای بهره مندی مردم و نیروهای متخصص هر دو کشور از منافع پیرامونی آن است.

قاسمی عضویت بیش از 420 شرکت خصوصی در انجمن انبوه سازان خراسان رضوی را مورد توجه قرارداد و گفت: اکنون شرکت های معتبر و توانمند خراسانی از یک سو مشهد و سایر شهرهای استان را به کارگاه بزرگ ساخت و ساز تبدیل کرده و ازدیگر سو با اجرای پروژه های مهم در کشورهای آسیای میانه و عربی از آزمون تخصص و تعهد سربلند بیرون آمده اند.

وی افزود: با توجه به این پیشینه قوی می توان با بررسی نیازهای کشور عراق و تامین شرایط قانونی حضور شرکت های ایرانی در مناقصات داخلی این کشور زمینه عمران و آبادانی کشور دوست و همسایه عراق را با همکاری متخصصین دو کشور فراهم کرد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی نیز در حاشیه این دیدار خواستار تاسیس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در عراق، برگزاری همایش های مشترک تخصصی و تبادل کارشناس به منظور برقراری ارتباط مستمر بدنه مهندسین و کارشناسان دو کشور و یافتن راه های مطمئن سریع همکاری شد.

یادآوری می شود: اعضای هیات عالی‌رتبه کارشناسان حوزه های راه و مسکن عراق که در راستای توافقنامه وزرای راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و مسکن و آبادانی دولت عراق به مشهد سفر کرده اند طی روزهای گذشته ضمن بازدید از برخی پروژه عمرانی در شهرهای مشهد، طرقبه و شاندیز به عنوان نمونه هایی از سطح توانایی متخصصان استان خراسان رضوی در بخش های احداث و نگهداری راه، ساختمان و مسکن با شرکت در جلسات هم اندیشی با اعضای انجمن انبوه سازان خراسان رضوی و شورای مدیران اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به بررسی راهکارهای گسترش همکاری ها و نحوه استفاده از توان و تجهیزات شرکت های استان در طرح های عمرانی عراق پرداختند. /س

برچسب ها: بهره ، پروژه ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.