تیم پرسپولیس تهران از روز 22 اردیبهشت که پایان لیگ برتر یازدهم بود تا به امروز که 18316800 ثانیه از آن می گذرد هم چنان رتبه دوازدهم جدول را دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: پرسپولیس تهران در پایان لیگ برتر یازدهم رتبه دوازدهم جدول را از آن خود کرد و امروز هم که در تعطیلات نیم فصل به سر می بریم این تیم همچنان در رتبه دوازدهم جدول است.

برای تیمی که فصل گذشته دوازدهم شد و با خرید های گران قیمت خود انتظار فاصله گرفتن از این رتبه را داشت تکرار تلخی های گذشته به اضافه حواشی جدید جالب نیست.

پرسپولیس تهران امروز هم چنان از روز های اوج خود دور است برد های مقطعی و باخت های طولانی و حواشی سرسام آور دست از سر این تیم کهنه برنمی دارند و در این میان شاید هواداران باشند که خون دل ها خورده اند ژوزه با پیوستنش به پرسپولیس قول قهرمانی نداد ولی قول داد که سرخپوشان دوازدهم جدول نشوند.


جدول ليگ يازدهم


اما جدول پایان نیم فصل، قول های برباد رفته ژوزه را بر ملا کرد این دوازده نحس دست از سر تیم ژوزه هم برنداشت.

ماجرای ژوزه و تیمش داستان درگیری ها و کشمکش ها و نیمکت نشینی ها و لجبازی هاست.

داستان پرداختن بیشتر به حواشی هاست تا وضعیت اصلی تیم

پرسپولیس شاید اگر به همین اندازه که به دیپلماسی هایش می اندیشد نگران وضعیت داخلی تیم خود بود حالا جایگاهی در جدول متناسب با نام و اندازه اش داشت. داستان پرسپولیس داستان سپاه جنگی است که ابزارهایش برای رویارویی با حریف را دارد ولی از وضعیت داخلی سپاه خود بی خبر است و چه بسیار اختلافات داخلی سربازان با فرمانده باعث می شود تا این ابزار فقط در نقش سری وسایل های اضافی به شمار بیایند. در یک تیم مدیریت حرف اول را می زند و سپس این سرمربی است که می تواند آینده تیم را رقم بزند.


آینده ای که در گردونه ای با سرعت چرخش بسیار بالای لیگ ممکن است با مشکل مواجه شود پرسپولیس تهران مواد خام یک تیم قهرمان را در فصل نقل و انتقالات به خوبی جمع کرد سرمربی با کارنامه خوبی هم آورد ولی شاید مشکلات ریشه ای تری این تیم را زجر می داد.

ژوزه یک سرمربی خارجی بود و به هر حال هر سرمربی خارجی هر چقدر هم کارنامه روشنی داشته باشد زمان زیادی برای آشنایی بیشتر با مهره های خود نیاز دارد. در بسیاری از موارد به کارگیری برخی بازیکنان در پست هایی مخالف پست تخصصی شان می تواند ضربه بزرگی به تیم بزند.

به طور مثال محمد نوری که هافبک نفوذی بود گاهی به عنوان هافبک دفاعی در تیم به میدان فرستاده می شد و همین قضیه باعث می شود تا یک بازیکن نتواند قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

خوزه مشکلات و حواشی زیادی با بسیاری از بازیکنان سرخ پوش داشت که البته مهم ترین آن ها مخالفت و درگیری با علی کریمی بود کریمی به اندازه نامش و حتی بیشتر بازیکن بزرگی است.

حضور کریمی صرف نظر از عملکرد فنی اش به نفع تیم است و مشکل داشتن یک مربی با چنین مهره ای فقط به تیم ضربه می زند خط خوردن نام بزرگی از چنین تیمی به صلاح نیست وقتی یک سرمربی نامی را از لیست خط می زند خیلی کم امکان دارد که روابط تیره سابق دوباره روشن شود.

جدول ليگ دوازدهم

مخالفت ژوزه با بازی دادن برخی مهره های نوستالژیک تیم مثل ایمون زاید نیز از دیگر مواردی است که نقاط ضعف وی محسوب می شود به هر حال وقتی بازیکنی در حساس ترین داربی یک شهر سه گل می زند انتظار دارد برای چند دقیقه هم که شده در داربی بعدی بازی کند که این انتظار برای ایمون زاید برآورده نشد همین قضیه و ادامه نوار نیمکت نشینی های زاید باعث شد تا وی اقدام به ترک ایران کند و قراردادش نیز فسخ شود نیمکت نشینی برخی مهره های خوب دیگر سرخپوش توسط ژوزه از دیگر لجبازی هایی بود که وی را به پایان کار خود نزدیکتر می کرد نیمکت نشینی های مقطعی کریم انصاری فرد ، بنگر ، علی عسگر و مهرداد پولادی از مهم ترین نیمکت نشینی هاست. به هر حال کار پرسپولیس امروز به جایی کشیده شده است که این تیم دوباره در یکی از حساس ترین روز های لیگ یعنی دوره نقل و انتقالات میان فصل بدون مربی باقی مانده است.

پرسپولیس در حالی که رقیب همیشگی اش استقلال را با 31 امتیاز در جایگاه دوم جدول می بیند حالا به 21 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول است 10 اختلاف میان سرخابی ها و 10 پله فاصله چیز کمی نیست پرسپولیس یکی از ریشه دار ترین و پرهوادارترین تیم های لیگ است.

وقتی تیم های شهرستانی با کم ترین ادعا و کم ترین هزینه ها و امکانات مالی جایگاه های بالای جدول را از آن خود کرده اند، طبیعی است که هواداران انتظار بسیار بیشتری از تیم خود دارند مدیریت پرسپولیس در نیم فصل باید فکری به حال سرخپوشان کند اوضاع داخلی پرسپولیس باید ترمیم پیدا کند تا روند خارجی اش مثبت شود.

پرسپولیس راه دشواری در پیش رو دارد راهی که همه هواداران آرزوی طی کردنش به بهترین نحو را دارند این روز های پرسپولیس نباید به همین مشکل با رکابزنی به عقب طی شود همه منتظر تحولی اساس در این تیم می باشند./آق

برچسب ها: پرسپولیس ، فوتبال ، ژوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار