نيروهاي تحت امر سازمان پيمان آتلانتيک شمالي( ناتو) در افغانستان اعلام کردند ارتش آمريکا روز يکشنبه در عملياتي عليه طالبان در شرق افغانستان، يک پزشک آمريکايي را که اوايل هفته ربوده شده بود، آزاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نيروي کمک به برقراري امنيت در افغانستان موسوم به (ايساف) در بيانيه اي اعلام کرد  در پي انتشار اخباري درباره اينکه دکتر ديليپ جوزف که به دست طالبان ربوده شده بود در معرض خطر قريب الوقوع مجروح يا کشته شدن قرار دارد، عمليات براي نجات وي آغاز شد. 

 نيروهاي طالبان پنجم دسامبر ديليپ جوزف را در منطقه سروبي در کابل ربودند. سخنگوي ايساف اعلام کرد در حمله نيروهاي افغان و آمريکايي، هفت نفر از افرادي که در ربودن اين پزشک دست داشتند، کشته شدند. هيچ جزئيات بيشتري درباره ربودن اين پزشک، محل حبس وي و اينکه عمليات نجات در کجا رخ داده،‌ اعلام نشده است. 

ژنرال جان آلِن فرمانده نيروهاي آمريکايي و ناتو در افغانستان گفت : ماموريت امروز عزم ما را براي مبارزه با طالبان ثابت مي کند. من از طراحي عمليات نيروهاي آمريکايي و افغان و موفقيت آنها احساس غرور مي کنم. به کمک آنها دکتر جوزف به زودي به خانواده خود مي پيوندد. يک منبع نيروهاي امنيتي افغان اعلام  کرد اين پزشک براي کمک به ساخت درمانگاه هاي پزشکي به افغانستان آمده بود. 

برچسب ها: امریکا ، افغانستان ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار