نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در قالب طرح مطالعات راه‌آهن بستان‌آباد سراب این خط ریلی به شهرستان سرعین متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور دیروز در نشست با اهالی شهرستان نیر افزود: با پایان مطالعات راه‌آهن بستان‌آباد به سراب پیشنهاد کردیم تا این مسیر به سمت نیر و سرعین نیز ادامه پیدا کند که در این ارتباط شاهد پیگیری‌ها و اقدامات لازم در حوزه مدیریتی و عملیاتی شدن این خواسته و مطالبه مردم هستیم.

وی گفت: ما اگر بتوانیم از سمت آذربایجان شرقی این خط ریلی را به استان متصل کنیم و از طرفی بتوانیم راه‌آهن میانه اردبیل را تکمیل کنیم و با اتصال آن به پارس‌آباد و حوزه قفقاز خط ریل بین‌المللی ایجاد کنیم، قادر هستیم این استان را از بن‌بست و برخی گرفتاری‌ها به خوبی نجات دهیم.

حقیقت‌پور  افزود: آنچه که در این بین بسیار ضروری به نظر می‌رسد اتصال این استان به شاهرگ‌های اصلی برای خروج از بن‌بست و رسیدن به نقطه پیشرفت و تعالی واقعی است که در این زمینه از طریق وزارت راه و شهرسازی و کمسیون‌های عمرانی و زیربنایی مجلس طرح‌های یاد شده را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: شهرستان نیر در یک موقعیت استثنایی برای اتصال به استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و استان‌های شمال‌غرب دارد که اگر از ظرفیت این شهرستان و توانمندی‌های آن به خوبی استفاده شود، می‌تواند به معبر اصلی در این حوزه تبدیل شده و بخش عظیمی از تبادلات اقتصادی و تجاری از طریق این شهرستان به سایر مناطق صورت بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین به قول مساعد وزیر نفت در مورد احداث و راه‌اندازی پتروشیمی اردبیل و اکتشاف نفت مغان اشاره کرد و گفت: از طریق صندوق توسعه ملی قرار است با رایزنی‌های انجام شده اعتبار مورد نیاز دریافت شود تا کارخانه پتروشیمی اردبیل بتواند در مسیر توسعه و پیشرفت حقیقی قرار گرفته و عملیات اجرایی آن شروع شودب/.

برچسب ها: اردبیل ، راه ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.