روسيه به آمريكا، كانادا، برزيل و مكزيك هشدار داده بود در صورتي كه در گوشت صادراتي اين كشورها ماده «راكتوبامين» وجود داشته باشد از ورود آن به روسيه جلوگيري خواهد كرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مقامات دولت ژاپن اعلام كردند واردات گوشت از برزيل در پي شيوع جنون گاوي در اين كشور ممنوع شده است. به گفته مقامات وزارت بهداشت این کشور، در پي شيوع جنون گاوي در ميان احشام در برزيل، ژاپن تا اطلاع ثانوي تنها محصولات گوشتي پخته شده را از اين كشور وارد خواهد كرد.

مقامات ژاپني تصريح كرده اند ممنوعيت واردات گوشت از برزيل مشكلي براي مردم پيش نخواهد آورد، چرا كه حجم واردات گوشت از برزيل تنها سه دهم درصد از واردات كلي گوشت ژاپن را تشكيل مي دهد. ژاپن پيشتر در سال 2003 در پي شيوع جنون گاوي واردات گوشت از آمريكا را براي مدتي به تعليق در آورده بود.

از سوی دیگر نیز سازمان فدرال صادرات گوشت آمريكا از توقف صادرات گوشت خوك و گاو به روسيه خبر داده و اعلام کرده است به علت استانداردهاي جديد بهداشتي روسيه از امروز، صادرات گوشت خوك و گاو به اين كشور را متوقف مي كند.

روسيه پيش از اين به آمريكا، كانادا، برزيل و مكزيك هشدار داده بود در صورتي كه در گوشت صادراتي اين كشورها ماده «راكتوبامين» وجود داشته باشد از ورود آن به روسيه جلوگيري خواهد كرد. از اين ماده براي چاق شدن چارپايان استفاده مي شود.

اين در حالي است كه نماينده سازمان فدرال صادرات گوشت آمريكا استانداردهاي جديدي بهداشتي روسيه را اقدام تلافي جويانه مسكو در برابر تصويب قانون جدیدی دانست كه كنگره آن را عليه روسيه تصويب كرد. حدود 110 كانتينر حامل گوشت از آمريكا به ارزش 20 ميليون دلار در راه روسيه است که با قانون جدید برگشت خواهند خورد.
برچسب ها: جنگ ، گوشتی ، شرق ، غرب ، عالم ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار