مدیرعامل بنادر ودریانوردی کشورگفت : ظرفیت بنادر کشور را 172میلیون تن است گفت: این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه به210 میلیون تن در سال افزایش می یابد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس؛ سید عطااله صدر افزود: طبق پیش بینی های بعمل آمده در برنامه پنجم توسعه ، ظرفیت کانتینری نیز از پنج به هشت میلیونTEU افزایش می یابد.

وی افزود: طرح های زیادی در زمینه توسعه توان بندری کشور درهشت سال گذشته تاکنون صورت گرفته و یا در دست اقدام است که ازجمله آنها می توان به فاز دوم بندرکانتینری شهید رجایی، بندر بوشهر، بندرانزلی، بندر امیرآباد و بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد.

به گفته مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بهره برداری از طرح های تکمیلی در دست انجام ظرفیت بنادر یاد شده به دو برابر و شهید بهشتی چابهار نیز به سه برابر افزایش می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجتمع بندری شهید رجایی از لحاظ جغرافیایی از شرایط بسیار ویژه ای (کلیدر شمال جنوب) برخورداراست افزود: هم اکنون60 درصد از مجموع ظرفیت صادرات و واردات بنادر کشور از طریق این بندر انجام می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اختصاص بندر نفتی خلیج فارس برای سوخت رسانی به کشتی های عبوری(بانکرینگ) و همچنین ایجاد ظرفیت برای ترانزیت و سوآپ صادرات فرآرده های نفتی و سوخت بعنوان یکی از فعالیت های صورت گرفته با مشارکت با بخش خصوصی نام برد.

صدر گفت: دراین زمینه تعدادی مخزن به ظرفیت یک میلیون و500 هزار متر مکعب ایجاد شده که در نتیجه آن ظرفیت های لازم برای ترانزیت و سوآپ صادرات فرآورده های نفتی و سوخت رسانی به کشتی های عبوری در تنگه هرمز به میزان دو میلیون و500 هزارتن ازطریق بندر خلیج فارس ایجاد شده است.

وی گفت: با توجه به عبور سالانه 60هزار شناور اقیانوس پیما از تنگه هرمز، موقعیت خوبی برای سوخت رسانی به این شناورها داریم که هم اکنون 25درصد بازار منطقه دراختیار ایران است.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی ابراز امیداری کرد که بتوانیم با کمک بخش خصوصی تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه این ظرفیت را به 50درصد بازار منطقه برسانیم./ب


برچسب ها: بنادر ، افزایش ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.