یک متخصص تغذیه گفت: مصرف يك ليوان دوغ يك چهارم نياز روزانه بدن به كلسيم را تامين مي كند.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،دكتر پريسا ترابي  ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: دوغ ساده و بدون گاز بهترين نوع نوشيدني است كه پايه لبني دارد و بيشترين مصرف و تنوع را در كشور دارا است اين نوشيدني به دليل دارا بودن كلسيم و انواع ويتامينها ميتواند از بروز كمبود اين ريزمغذيها پيشگيري كند.

وي در خصوص دوغهاي گازدار و با اسانس گفت: دوغ گازدار اگرچه ممكن است طعم بهتري داشته باشد اما اين گاز ارزش غذايي آن را ميكاهد و پس از مصرف، آزاد شدن گاز co2 در معده سبب ناراحتيهاي گوارشي ميشود. دوغهاي با اسانسهاي نعنا، آويشن برای تشویق به مصرف دوغ مناسب هستند.

اين متخصص تغذيه تصريح كرد: دوغ كفير نيز حاصل تخمير باكتري به نام پروبيوتيك در شير است و پروبيوتيكها باكتريهاي زنده و مفيدي هستند كه ميتوانند در پيشگيري و درمان بسياري از بيماريها مفيد باشند دوغ كفير ميتواند جانشين مناسبي براي كساني باشد كه روزانه از شير استفاده نميكنند.

دكتر ترابي خاطرنشان كرد: رنگ دوغ بايد سفيد، سفيد شيري و از نظر طعم و بو مطبوع و فاقد هرگونه طعم و بوي خارجي باشد همچنين توصيه ميشود در صورت تمايل به مصرف دوغ، نوع كفير و يا دوغهاي ساده و كمنمك و بدون گاز را انتخاب كنند./ع2

برچسب ها: کلسیم ، ویتامین ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار