شفیق الله طاهری سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت گفته می شود فرد مهاجم حامل پیام صلح از جانب گروه طالبان بود که خود را منفجر کرد .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري فرانسه در گزارشي از كابل به قلم سردار احمد نوشت: رئيس دستگاه اطلاعاتي افغانستان روز پنجشنبه در حالي از توطئه ترور فردي كه وانمود مي كرد فرستاده صلح طالبان است جان سالم به در برد و زخمي شد كه تنها چند ماه از به عهده گرفتن اين سمت توسط او مي گذرد و كابل نيز در آستانه خروج قريب الوقوع نيروهاي نظامي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) از اين كشور قرار دارد .

منابع امنیتی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفتند اسدالله خالد که ریاست اداره امنیت ملی افغانستان را به عهده دارد قربانی حمله ای انتحاری فردی شد که از مهمانان دستگاه اطلاعاتی این کشور در بخش تیمانی کابل بود .

شفیق الله طاهری سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت گفته می شود فرد مهاجم حامل پیام صلح از جانب گروه طالبان بود که خود را منفجر کرد .

برهان الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیز ماه اکتبر سال گذشته توسط فردی کشته شد که وانمود می کرد فرستاده صلح طالبان است . کشته شدن ربانی باعث تیرگی روابط با پاکستان شد زیرا افغانستان این کشور همسایه خود ( پاکستان ) را به دست داشتن در ترور وی متهم کرد .

رئیس جمهور افغانستان ترور ربانی را علت اصلی بیهوده بودن تلاش های صلح در افغانستان اعلام و تاکید کرد اگرچه کابل خواستار ادامه روند آشتی در افغانستان است اما این پاکستان است که باید در تلاش ها در این خصوص پیشتاز باشد زیرا مرکز فرماندهی گروه طالبان در این کشور است .

حملات طالبان علیه نیروهای پلیس و دیگر نیروهای امنیتی افغان درحالی رو به افزایش است که این نیروها تلاش می کنند کنترل امنیت بخش های مختلف افغانستان را پیش از خروج کامل نیروهای ناتو از این کشور بدست بگیرند .

ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در مصاحبه با فرانس پرس گفت خالد بلافاصله مورد عمل جراحی قرار گرفت و اکنون خطر رفع شده است .

وی افزود حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان نیز به ملاقات خالد رفت تا اطمینان یابد وضع وی ثبات یافته و خطر رفع شده است .

فیضی تصریح کرد کرزای این حمله تروریستی بیرحمانه را به شدت محکوم کرد .
گروه طالبان که یکی از بمب گذاران آن خالد را هدف قرار داده است مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت در نتیجه حمله انتحاری حافظ محمد از مجاهدین قهرمان طالبان تعداد زیادی از مقامات اطلاعاتی افغانستان زخمی شدند .

اداره امنیت ملی افغانستان در جنگ علیه طالبان نقش مهمی را ایفا می کند . رژیم طالبان پس از حمله سال دو هزار و یک آمریکا علیه افغانستان سرنگون شد و از آن زمان شورش های خود را در این کشور آغاز کرده است . آمریکا پس از آنکه اعلام کرد رژیم طالبان پس از حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک علیه آمریکا ، به اسامه بن لادن سرکرده سابق شبکه القاعده پناه داده است به افغانستان حمله کرد .

پیش بینی می شود با خروج نیروهای ناتو و آمریکایی از افغانستان ، نفوذ اداره امنیت ملی افغانستان نیز در جنگ علیه طالبان افزایش یابد .

روند واگذاری مسئولیت امنیت از نیروهای بین المللی به نیروهای افغان که اواسط سال دو هزار و یازده آغاز شد قرار است تا پایان سال دو هزار و چهارده تکمیل شود یعنی زمانیکه نیروهای تحت فرماندهی ناتو بطور کامل افغانستان را ترک خواهند کرد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار