عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از سیاست موازنه مثبت در دولت افزود: علاج نقدینگی به سامان کردن 65 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی است که قریب به 10 هزار میلیارد تومان این میزان مربوط به معوقات با متوسط 10 میلیون ریال است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،الیاس نادران با اشاره به مدل‌های اقتصادی نظام‌های سوسیالیستی و لیبرالیستی افزود: اصل 44 تبلور مدل اقتصادی نظام جمهوری اسلامی است که براساس آن هم باید کارآمدی و هم توزیع عادلانه منابع با هم ارتقا یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مشکل ساختاری را یکی از عارضه‌های جدی اقتصاد ملی برشمرد و گفت: نفوذ درآمد نفت به اقتصاد و خام‌فروشی یکی از مشکلات ساختاری اقتصاد است که دولت‌ها را از اتکا به تولید ملیبی‌نیاز کرده است.

وی با اشاره به این که پس از انقلاب تاکنون تلاش شده تا اقتصاد از خام‌فروشی نفتی فارغ شود اضافه کرد: رهایی از این مشکل ساختاری کار چندان ساده‌ای نیست و تصمیم‌گیران اقتصادینمی‌توانند از این درآمدهای سرشار نفتی به‌راحتی چشم‌پوشی کنند.

وی اظهار کرد: تشکیل صندوق‌های ذخیره ارزی و توسعه ملی نمونه تلاش‌های رهایی از اتکا به درآمدهای نفتی بوده اما همواره دولت‌ها به آن وفادار نبوده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تحریم‌های تجاری و اقتصادی را یکی دیگر از عارضه‌های اقتصاد ملی برشمرد و گفت: نوسانات در تصمیم گیری‌ها سبب شده تحریم‌ها از سوی دشمنان تشدید شود.

نادران نوسانات بازار ارز و پول را چندان مربوط به تحریم‌ها ندانست و خاطرنشان کرد: تصمیمات دیر، بی‌موقع و ناقص التهاب در بازار را تشدید کرده است/ س

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.