مدیر کل راه آهن استان اصفهان گفت: مهمترین دغدغه مدیریت راه آهن استان، حمل و نقل و ایمنی خطوط ریلی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محسن ماسوری  در جلسه بررسی مشکلات راه آهن در فرمانداری مبارکه افزود: توسعه راه آهناز طرح های مهر ماندگار کشور قرار دارد و در آینده خطوط جدیدی در کنار خطوط قبلی راه آهن در این شهرستان کشیده خواهد شد.
ماسوری با اشاره به طرح های توسعه صنعتی در استان و لزوم متناسب سازی خطوط ریلی باربری و مسافری اظهار کرد: با توجه به افزایش تولیدات مجتمع فولاد مبارکه و طرح های توسعه فولاد، در آینده قطارهای سنگین هم به حجم عبور و مرور از این منطقه و شهرستان افزوده خواهد شد.
وی گفت: طبق قانون تا شعاع 17 متر از خطوط راه آهن در حریم راه آهن و مالکیت آن با راه آهن است و از شعاع 17 تا 47 متری خطوط، برای احداث تاسیسات زیر بنایی اختصاص دارد و فقط اجازه فنس کشی به مالکان داده می شود و در این محدوده مجوز هیچگونه ساخت و سازی صادر نمی شود.
ماسوری اظهار کرد: انتقال مالکیت اراضی واقع در حریم راه آهن بعد از شعاع 17 متری بلامانع است.
مدیرکل راه آهن استان اصفهان با اشاره به نصب دیوارهای پیش ساخته در محدوده برخی از خطوط ریلی در محدوده شهرها گفت: تخصیص کم بودجه باعث شده که نگرش ما به سمت استفاده از دیوارهای پیش ساخته سوق پیدا کند.
وی افزود: تخصیص بودجه امسال راه آهن استان اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش زیاد یافته است.
وی با بیان اینکه در صورتی که ساخت و ساز غیر قانونی در حریم راه آهن صورت گیرد هیچگونه خسارتی به افراد پرداخت نمی شود، اضافه کرد: فقط مبلغی معادل ارزش زمین به مالکان پرداخت خواهد شد/س

برچسب ها: اصفهان ، بررسی ، مشکلات ، راه ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.