عضو کميسيون کشاورزي گفت: در بحث واردات بايد سازماندهي مناسبی از سوي وزارت جهاد و حتي وزارت صنعت براي جلوگيري از ضرر باغداران، صورت گیرد.

علي ايرانپور نماينده مردم مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه در کشور پتانسيل‌هاي بسيار  خوبي براي توليد محصولات کشاورزي مورد نياز وجود دارد، اظهار داشت: علي‌رغم ظرفيت‌هاي فراوان در کشور، وزارت جهاد کشاورزي نتوانسته است زير ساخت‌هاي لازم را در جهت حمايت از باغداران و سازماندهي محصولات کشاورزي فراهم کند.

وي با اشاره به اينکه در واردات ميوه سنجيده عمل نمي‌شود، عنوان کرد: در اين زمينه بايد يک سازماندهي مناسب از سوي وزارت جهاد کشاورزي و حتي وزارت صنعت و معدن براي مديريت واردات صورت پذيرد تا باغداران متضرر نشوند.

عضو کميسيون کشاورزي با بيان اينکه در برخي موارد محصولات کشاورزي به قيمتي ناچيز خريداري مي‌شود به نحوي که  برداشت محصول براي باغدار به صرفه نيست، تاکيد کرد: خريد تضميني و حمايت از باغداران از جانب وزارت جهاد و کشاورزي مورد اهمال قرار گرفته که بايد توجهي ويژه به آن داشت.

وي در پايان تصريح کرد: توجه به برخي از محصولات استراتژيک و حائز اهميت براي کشور  نبايد موجب غفلت از ساير محصولات كشاورزي شده و بايد مديرت آن به نحو احسن انجام شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار