رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران گفت: آلودگی هوا به صورت دراز مدت و در صورت تداوم باعث بروز سکته‌های مغزی در افراد می‌شود چرا که به عروق مغزی آسیب می‌زند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه، حسین پاکدامن افزود: آلودگی هوا که به شکل میزان بالای مونوکسید کربن و همچنین مواد سمی دیگر وجود دارد روی سیستم عصبی مغز ممکن است اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: بنابراین آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با ابتلای افراد به سردرد،گیجی، اختلال حافظه،ضعف و بی‌حالی،خستگی و همچنین بی قراری دارد و در صورت تشدید هوای آلوده،این علائم تثبیت می‌شوند.

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران توصیه کرد: افرادی که مشکلات ریوی و قلبی دارند در گروه افرادی با محدودیت حاد قرار دارند بنابراین زمانی که وضعیت هوا در شرایط هشدار قرار دارد نباید در خیابانها و هوای آزاد تردد کنند.

پاکدامن گفت: اما افرادی که دچار بیماریهای مزمن هستند با اینکه سریعاً عوارض آلودگی خود را نشان نمی‌دهند اما این آ‌لودگی‌ها عوارض طولانی و خطرناکی را مانند سکته‌های مغز در پی دارند.

وی افزود: بنابراین افرادی که در تماس مستمر با آلودگی هوا و گازهای سمی هستند یا افرادی که به محض تماس با این هوا دچار سردرد می‌شوند، سیستم عصبی آنها دچار عوارض تدریجی می‌شود که در آینده خطر آفرین است./

برچسب ها: کرمانشاه ، سردرد ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.