عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند بگوید اگر مشارکت مردم در انتخاباتی بیشتر باشد کاندیداهای آن انتخابات نسبت به انتخاباتی که مشارکت مردم کمتر بوده نماینده‌تر است، گفت: ما نباید در این باره مغالطه و فهم نادرستی را به جامعه القا کنیم.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه قانون اساسی میثاق ملی ماست، اظهار داشت: براساس این قانون وظابف هر قوه و دستگاهی مشخص شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: براساس قانون اساسی که وظایف هر یک از قوا مشخص شده و مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هستند، "قانونگذاری" و "نظارت بر اجرای قانون" از وظایف مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در همایش «قوه مجریه در قانون اساسی» عنوان کرد: وقتی براساس قانون اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی موظف به قانون گذاری هستند، نمی توان با این استدلال که چون درصد رای نمایندگان مجلس کمتر از رئیس جمهور است، نمایندگان نباید وظایف خود را انجام دهند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه "قانونگذاری" منحصرا به مجلس مربوط می‌شود و دیگر وظیفه مجلس "نظارت" است، گفت:  در این شرایط کسی نمی‌تواند بگوید نمایندگان مجلس چند درصد رأی داشته اند و رئیس جمهور چند درصد.

ابراهیمی همچنین عنوان کرد: هیچ کس نگفته اگر مشارکت مردم در انتخاباتی بیشتر باشد کاندیداهای آن انتخابات نسبت به انتخاباتی که مشارکت مردم کمتر بوده نماینده‌تر است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از قوا نبایدخارج از چارچوب قانون اساسی بر کار هم دخالت کنند، یادآور شد: تفسیر قانون اساسی نیز به عهده شورای نگهبان است و اگر اختلاف نظری بین قوای مجریه و مقننه در فهم قانون اساسی وجود داشته باشد این اختلاف به شورای نگهبان ارجاع داده می‌شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان تاکید کرد: درعرف بین المللی و در تمام دنیا جایگاه و وظایف مجلس روشن است؛  ما نباید در این باره مغالطه و فهم نادرستی را به جامعه القا کنیم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار