صدر بي رويه پروانه ساخت ها و در اكران نشدن فيلم ها سينماداران را نگران كرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، بلاخره پس از كش و قوس هاي فراوان برخي فيلمهايي كه مدت ها به انتظار اكران نشستند، اكران شدند.

گرچه اكران اين فيلم ها سرو صدا و جنجال هاي بسياري به پا كرده است اما انگار اين سرو صداها نيز در فروش فيلم ها بي تأثير نبوده است.

گلايه هاي سينماداران از صدور بي رويه پروانه ساخت براي فيلم هاي سينمايي و در نهايت اكران آشفته اين فيلم ها ركود و ورشكستگي سالن هاي سينمايي را به همراه داشته است.

همچنين نزديك شدن به سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر و نبود فرصت اكران براي فيلم هاي سينمايي كه يكي پس از ديگري انباشته شده دليلي شده تا برخي از فيلمسازان به اكران محدود فيلم هاي سينمايي شان راضي شوند.

اما اكران به چه قيمتي، وقتي مخاطب زماني كه از جلو سالن هاي سينمايي رد مي شود حتي نگاهي به سردر سينماها نمي اندازد تا ببيند چه فيلمي اكران شده و يا بازيگران آن چه كساني هستند، موضوع را جدي تر مي كند.

*صدور بي رويه پروانه ساخت و ناكامي در اكران

اگر نگاهي به فيلم هاي سينمايي ساخته شده در طول يكسال بيندازيد در مي يابيد كه صدور بي رويه پروانه ساختها ودر مقابل مهجوريت اين فيلم ها به هنگام اكران دو مقوله اي شده كه به هيچ عنوان با يكديگر همخواني ندارد.

اما به راستي آيا مخاطب با سينما قهر كرده است اين سوالي است كه بيشتر فيلمسازان و صنف سينماداران مطرح مي كنند، ولي فروش فوق العاده برخي فيلم هاي سينمايي همچون "قلاده هاي طلا"، "كلاه قرمزي و بچه ننه"، "گشت ارشاد"، "اخراجي ها"، "نارنجي پوش" داريوش مهرجويي نشان مي دهد كه مخاطب با سينما قهر نكرده است بلكه اگر فيلمي ساخته شود كه مخاطب بپسندد و مورد توجه اش قرار گيرد قطعاً به سوي آن فيلم جذب خواهند شد.

اما نمي دانم چرا مسئولان سينمايي با اينكه خود به اهميت اين موضوع واقف هستند اما باز نيز ما شاهد صدور بي رويه پروانه ساختها هستيم.
گرچه اين مشكل صرفاً براي برخي فيلم هاي خاص نمي افتد فيلم هاي سينمايي ساخته شده در ژانر كودك نيز سالها است كه با اين مشكل روبرو هستند، فيلم هايي كه در جشنواره فيلم كودك و نوجوان هرساله به نمايش در مي آيند اما در طول يكسال دو يا سه فيلم سينمايي كودك بيشتر فرصت اكران پيدا نمي كنند.

*سردرگمي مخاطب در دوراهي انتخاب

اما داستان به همين جا ختم نمي شود، زماني كه پروانه ساختها براي فيلم هاي سينمايي يكي پس از ديگري بي رويه صادر مي شوند و در نهايت ناكامي تعداد بسياري از اين فيلم ها در هنگام اكران مخاطب را دچار سردرگمي مي كند كه بلاخره چه بايد بكند؟

آيا در اين شرايط آشفته بايد به سينما و فيلم ها اعتماد كند و يا اينكه بايد همين امروز به سينما برود و فيلم مورد علاقه اش را تماشا كند شايد فردا فيلم مورد علاقه اش از سالن هاي سينمايي برداشته شود./ي2
برچسب ها: اکران ، سینما ، پروانه ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.