در چهارمین روز از چهل و سومین جشنواره فیلم فجر، نشست پرسش‌وپاسخ فیلم سینمایی «چشم بادومی» برگزار شد.

نشست فیلم سینمایی «چشم بادومی» با حضور ابراهیم امینی (نویسنده و کارگردان)، سجاد نصراللهی نسب (تهیه‌کننده)، علی‌محمد حسام فر (نویسنده)، علیرضا برازنده (مدیر فیلم‌برداری)، رضا رزم (طراح صحنه)، ستایش دهقان و حسین رامه (بازیگر) با اجرای سونیا پوریامین برگزار شد.

 ابراهیم امینی نویسنده و کارگردان گفت: در طول فیلم مضامین و مظاهر کره‌ای می‌بینیم و تفاوت قطعه پایانی این است که ساز کمانچه به آن اضافه می‌شود و نغمه ایرانی آغاز به کار می‌کند. درکل ما نگاه ویژه‌ای به مسئله بازگشت به خویش در موسیقی داشتیم.

 وی افزود: برای انتخاب شیراز باید بگویم که معمولاً فیلمساز‌های اول به سراغ سرزمینی می‌روند که در آن رشد کردند. همچنین فیلم درباره گفتگوی دو فرهنگ است و شیراز جایگاه ویژه‌ای دارد و این گفت‌و‌گو در شیراز بهتر نشان داده می‌شد.

 نصراللهی نسب تهیه‌کننده نیز مطرح کرد: در طول فیلم اشاره شد که به چه علت‌هایی نوجوان قصه به این سمت کشیده می‌شود.

 علی‌محمد حسام فر نویسنده درباره ارتباط والدین و فرزند بیان کرد: تلاش ما این بود که پرداخت درستی داشته باشیم و ما به‌ازای این چنینی را در خانواده‌ها می‌بینیم. خانم میترا احمدی پژوهشگر کار به ما کمک کردند و گزارش‌ها، فیلم‌ها و مستندات خوبی در اختیار ما قرار گرفت و تمام اینها به پروسه پژوهش کمک کرده بود؛ همچنین مشاوره روان‌شناسی هم در پروسه فیلم داشتیم.

 امینی در ادامه گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا اولین فیلم خودم به بهترین شکل ممکن پیش برود. اگر کم‌وکاستی دارد ناخواسته است و قضاوت با شما است.

 ستایش دهقان بازیگر این فیلم نیز بیان کرد: آشنایی قبلی با آقای امینی داشتم و از همان جا مقدمه‌چینی برای این کار داشتیم و نسبت به این فیلم احساس خوبی دارم.

 حسین رامه نیز مطرح کرد: ما نسل پیچیده‌ای هستیم و هرکدام علایق خاصی داریم، موسیقی مسئله‌ای است که در خیلی از جوان‌ها دغدغه بود و خیلی خوب است که چنین چیزی در ایران ساخته شده است.

 ماهور صادق علی بازیگر خردسال این فیلم نیز گفت: فیلم ما درباره دختری بود که عاشق یک خواننده کره‌ای شد و باعث افتخار بود که در این پروژه بودم.

 ابراهیم امینی توضیح داد: فیلم زمینه روان‌شناختی دارد و وقتی چنین چیزی موضوع فیلمی می‌شود باید ببینیم تا چه میزان اصول علمی را رعایت کرده و چقدر به درام پرداخته است. ما تلاش کردیم علم را نقض نکنیم و طوری باشد که مخاطب آن را درک کند.

 علیرضا برازنده مدیر فیلم‌برداری فیلم نیز اظهارکرد: امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید. با ابراهیم امینی بسیار صحبت کردیم و به نظرم فیلمی است که در بستر رئال، سورئال است، تلاش کردیم به این شکل پیش برویم؛ ولی اینکه چقدر موفق بوده‌ایم را نمی‌دانم.

 کارگردان این فیلم مطرح کرد: مطلوب ما این است که والدین و نوجوانان فیلم را ببینند و از تماشای آن لذت ببرند، اما مخاطب اول را والدین می‌دانم.

 رضا رزم طراح صحنه نیز گفت: فیلم بسیار سختی بود و ما پنج استان را جست‌و‌جو کردیم تا توانستیم لوکیشن را پیدا کنیم. درواقع این فیلم کلاژی‌ست از موقعیت که تلاش کردیم از نظر ذهنی و واقعیت، باورپذیر باشد.

 ابراهیم امینی درباره موضوع این فیلم توضیح داد: از یک پژوهش اینترنتی به سوژه رسیدم. مطلبی را دیدم و اولین جرقه در ذهن من زده شد. همیشه برای من اصالت با درام است و این فیلم باید دراماتیک می‌بود تا باورپذیری در آن اتفاق بیفتد.

 علی‌محمد حسام فر نیز گفت: فیلمی ساختیم که فکر می‌کنم بسیار سخت و ویژه بود؛ چون شبیه هیچ فیلم دیگری نیست.

 سجاد نصراللهی نسب در پایان این نشست بیان کرد: کیفیت پخش صدا و تصویر سالن واقعاً خوب نیست. درباره فیلم خودمان هم بگویم که ما واقعاً با شرایط جوی بسیار سختی کار را پیش بردیم و فیلمی برای مردم ساختیم.

منبع: جشنواره فیلم فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار