مدير عمليات حفاري دريا شرکت ملي حفاري ايران از استقرار دستگاه حفاري دريايي شهيد رجايي در فاز12 پارس جنوبي خبر داد و گفت : اين دستگاه به منظور انجام مراحل تکميلي 6 حلقه چاه گازي در موقعيت اين فاز مستقر شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مسعود حقيقي با بيان اين که هدف از اجراي اين عمليات افزايش توليد از چاه هاي مورد نظر است، افزود: اين دستگاه حفاري سنگين دريايي براي شتاب بخشي در اين پروژه، از فاز 14 پارس جنوبي ترخيص و به فاز 12  منتقل شد.

طرح توسعه فاز 12 ميدان گازي پارس جنوبي با هدف توليد 75 ميليون متر مکعب گاز غني براي تحويل به شبکه سراسري اجرا مي شود.

توليد روزانه 120 هزار بشکه ميعانات گازي و 750 تن گوگرد نيز در اين فاز که بزرگترين فاز طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي محسوب مي شود، پيش بيني شده است.

دستگاه حفاري شهيد رجايي سال 1364 به ناوگان شرکت ملي حفاري ايران پيوست و يکي از مجهزترين و کامل ترين دستگاه هاي حفاري دريايي موجود در خليج فارس است که از زمان آغاز فعاليت تاکنون بيش از 100 حلقه چاه دريايي حفاري کرده است.

شرکت ملي حفاري ايران هم اکنون افزون بر 70 دستگاه حفاري خشکي و دريايي در اختيار دارد که از اين تعداد سه دستگاه شهيد رجايي، شهيد مدرس و مورب، دريايي است و يک دستگاه حفاري خشکي (84 فتح ) نيز با تغيير کاربري در ميدان سلمان فعاليت دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار