هتل هاي قديمي و هتل نوساز با به روز ترين امكانات در كشور هر دو عنوان استاندارد را يدك مي كشد اين امر نشانگر اين است كه همچنان استاندارد جامعي در صنعت هتل داري وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هتل اشاره به ساختمانی می‌کند که بازدید کننده زیادی داشته باشد اما با گسترش آن به سایر زبانها، معنای کاربردی هتل دگرگون شده و امروزه به نوع خاصی از مکانهای اقامتی برای مسافران اطلاق می‌شود.

در گستره صنعت هتلداري يا هر تجارتي براي حفظ سرمايه و بقا مجبور به رقابت هستند و با ابتكار و نو آوري؛‌ سرويس دهي برتر با كيفيت مطلوب سعي در جذب هر چه بيشتر مسافر مي كنند.

هتل‌ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند كه بسته به امكانات و خدمات ارائه شده در اين فضا ها طبقه بندي مي شوند.

با گسترش هتل ها در سطح كشور دير زماني است كه ديگر ستاره‌ها بر سردر ورودي هتل نشان دهنده كيفيت بالاتر نيست و تنها قيمت را بالا مي برد.

اصغر ژيان دربندي كارشناس هتلداري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به شيوه هاي قيمت گذاري هتل ها گفت: بسته به منطقه، درجه بندي و قوانين هر كشوري قيمت متفاوتي براي هتل ها در نظر گرفته مي شود.

دربندي با نگاهي به هتل هاي بين المللي در كشور هاي جهان اظهار داشت: هتل بين المللي ايران در كشور هاي ديگر هيچ شعبه اي ندارد و اين امر خارج از معناي واقعي يك هتل بين المللي است.

وي ادامه داد: عنوان هتل بين المللي در سردر اين اقامتگاه ها تنها نشانگر حضور گردشگران بين المللي است.

اين كارشناس هتلداري با اشاره به حضور غير متخصصان در حوزه هتل داري گفت: در حالي كه هتل هاي قديمي و هتل نوساز با به روز ترين امكانات در كشور هر دو عنوان استاندارد را يدك مي كشد اين امر نشانگر اين است كه همچنان استاندارد جامعي در صنعت هتل داري وجود ندارد.

وي افزود: درجه بندي هتل هاي ايران از يك قانون كلي پيروي نمي كند معيار سنجش تنها براساس تميز و تميز تر،‌ بد و بدتر است.
برچسب ها: هتل ، استاندارد ، ستاره ، کشور ، اقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار