قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: باید به سمت هتل‌داری علمی حرکت کنیم تا در جذب گردشگر توفیق‌های زیادی کسب شود.

 

حسین امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: باید از روش‌های نوین مهمانداری و هتل‌داری نهایت استفاده شود .

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان را خواستار شد و ادامه داد: در شهرستان‌های مختلف استان آثار تاریخی، باستانی، طبیعی و ... زیادی وجود دارد که می‌توان با معرفی آنها برای رشد صنعت گردشگری حتی در فصول سرد سال کمک کرد.

امامی یکی از شهرستان‌های مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را خوی دانست و اظهار داشت: این شهرستان در شمال غربی‌ترین نقطه ایران و آذربایجان واقع شده و در مرز کشور ترکیه قرار دارد و در دشتی وسیع و محصور بین کوه‌های سر به فلک کشیده واقع است.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی بلندترین کوه این خطه را «اورین» ذکر کرد و ادامه داد: این کوه با ارتفاع 3 هزار و 650 متری با رودخانه‌ها و چشمه‌های جوشانش آب حیات را در رگ‌های او به جریان انداخته است.

امامی یکی از آثار تاریخی این شهرستان را مناره شمس تبریزی عنوان کرد و اظهار داشت: این برج تاریخی در خوی واقع بوده و از شاخ‌های آهو، بز کوهی و قوچ‌های شکار شده توسط شاه‌های صفوی زینت داده شده است که هر سال این برج مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.