عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: زمان ارائه طرح اصلاح قانون انتخابات مناسب نیست و قطعا کلیات این طرح رای نمی آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، شهروز افخمی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب که طرح اصلاح قانون انتخابات با قانون اساسی مغایرت دارد، گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات با اصول 110 و 115 و 116 قانون اساسی مغایرت دارد، در عین حال که شائبه سیاسی زیادی نیز در صورت تصویب ایجاد می کند.

وی افزود: این قانون در خصوص اختیارات شورای نگهبان شبهه ایجاد می کند و مسائل پیش بینی نشده زیادی با تصویب این قانون محتمل است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب که زمان طرح این اصلاحیه مناسب نیست، بیان داشت: اصلاح قانون انتخابات ایجاد بدبینی می کند و به تبع آن زیرساخت های نظام را نشانه می گیرد. اگر نماینده ای سیاست مدار مذهبی و متعهد به نظام باشد، باید امروز با این تحلیل زمان شناسی داشته باشد و موقعیتی که در آن هستیم را بسنجد .

افخمی ضمن مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات، گفت: برخی می گویند که کلیات طرح را تصویب کنیم و بعد به جزئیات آن برسیم ولی آنچه که از طرح بر می آید این است که تمام مواد طرح دارای مشکلات بسیاری است که کلیات آن را نیز زیر سئوال می برد. ماده 35 یکی از مواد خطرناک این طرح است و آن نگرانی هایی که در جزئیات طرح دیده می شود، در کلیاتش نیز وجود دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر این مطلب که اگر طرح در روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شد، قطعا رای نمی آورد، گفت: این طرح درحالی که دوفوریتی بود اما از دستور کار مجلس خارج شد و گردانندگان موضوع احساس کردند که باید آن را از دستور خارج کنند تا بلکه در جلسات بعد بتوانند با رایزنی و کار کردن بر روی موضوع، رای جمع کنند اما به نظر نمی رسد که در جلسات آتی هم طرح رای بیاورد.

وی افزود: در هر حال ما با کلیات طرح مخالفیم و در شرایطی که در آستانه انتخابات هم هستیم و بخصوص این که دشمنان داخلی و خارجی مترصد فرصتی هستند تا از یک خلا بیشترین استفاده کنند، مطرح کردن چنین موضوعاتی به صلاح نیست.

نماینده ملکان در پایان اضافه کرد: برای اصلاح قانون انتخابات باید به موقع و در فرصتی کافی و بدون فوریتی کردن موضوع اقدام کرد تا بدون هیچ شائبه ای و در شرایط کاملا منطقی این مساله مورد بررسی قرار گیرد. /س

برچسب ها: زمان ، اصلاح ، مناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.