رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مثلث الماس ایران ،‌حزب‌الله و مقاومت فلسطین محور مبارزات ضد استعماری دهه اخیر ملت‌های مسلمان منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور جلسه علني امروز (چهارشنبه 15 آذرماه) ضمن تبريک روز دانشجو گفت: 16 آذر که به عنوان روز دانشجو نامگذاري شده است نماد استکبار ستيزي و مبارزه با استعمار است.

وي افزود: در صحنه منطقه‌اي و پس از پيروزي انقلاب اسلامي صحنه سازي دروغين آمريکا در مقابل ملت ايران فروپاشيد و حرکت تکاملي بيداري اسلامي استعمار آمريکا را دچار حيرت کرد.

نماينده قم افزود: کشتي شکسته هژموني استكبار را در سخنان اخير مسئولان آمريکا مي توان مشاهده کرد .

رئيس قوه مقننه در ادامه تصريح كرد: ايران زماني قدرت وابسته به آمريکا بوده و از سياست بيمارگونه وابستگي برخوردار بود، پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامي ايران به جايگاهي رسيد که هيچ يک از قدرت‌هاي جهان نمي‌تواند قدرت نفوذ قدرت اسلامي ايران را نايده بگيرد و  چند سالي است كه استكبار براي سرنگون کردن اين سپر علمي خيز برداشته است.

لاريجاني خاطر نشان کرد: ايران امروز ازظرفيت دانش آموختگان و فرهيختگان فراواني برخودار است و نمونه آن را مي‌توان در حجم  انبوه دانشجوي کشور سراغ گرفت كه اگر اين سرمايه در عرصه توليد داخلي به کار گرفته شود، باعث جهش اقتصادي شده و اين مهم را رقم خواهد زد.

وي با بيان اينکه همه مسئولان بدانند فرصت حساسي پيش رو است، گفت: شرايط جهاني به نحوي است که ايران تبديل به قطب منطقه شده و تحريمات و تهديدات را پشت سر خواهد گذاشت.

رئيس مجلس در ادامه افزود: در مسير مبارزات ضد استعماري در دو دهه اخير با صحنه نويني مواجه شديم که نقش قطب نماي خاورميانه‌اند، مثلث الماس ايران حزب الله و مقاومت فلسطين به عنوان اين نقش در خاورميانه عمل مي‌کند.

نماينده مردم قم ادامه داد: علی‌رغم فشارهای زیاد و دسائس تخریبی که قدرت‌های جهانی و نوکران منطقه‌ای آنان، این مثلث از قدرت و نفوذی برخوردار شده است که عملا در سه جنگ 33 روزه و 22 روزه و هشت روزه غزه ارتش مسلط رژیم صهیونیستی را دچار ورشکستگی نموده است.

وي تصريح کرد: در اين سه جنگ با وجود مثلث الماس خاروميانه را بايد خاورميانه تحت الشعاع اسلام ناب محمدي دانست و اين اقدامات برکات نهضتي است که امام خميني (ره) در مدرسه مبارزه با شيطان بزرگ آن را به ملت آموخت.

لاريجاني با بيان اينکه دانشجويان و فرهيختگان برگزيدگان اين ملت هستند، تصريح کرد: بايد نتيجه اين مکتب را در جهت بالفعل نمودن استعدادهاي کشور به ميدان مبارزه جديدي تبديل کنند که دانشجويان محوراين صحنه هستند.

رئيس مجلس در پايان گفت: مجلس شوراي اسلامي اين روز بزرگ را به دانشجويان مبارز با  استعمارگران تبريک و تهنيت عرض مي‌کند.

انتهاي پيام/ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار