رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان نهاد رهبری در دانشگاه ها از اعزام گروه هایی متشکل از استادان برای بازدید از مناطق صنعتی و هسته ای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حجت الاسلام و المسلمین، احمد ابراهیمی نژاد گفت:  انعکاس کار آمدها و پیشرفت های نظام یکی از مواردی است که مورد غفلت واقع شده و لازم است بسیاری از فرهیختگان و اقشار دانشگاهی از این پیشرفت ها اطلاع پیدا کنند.

 وی در ادامه اظهار داشت: این کار از اواخر سال 90  آغاز شد و در اولین گروه اعزامی شامل دبیران هم اندیشی استان تهران بود که در اردویی یک روزه به عسلویه رفتند.

 حجت الاسلام ابراهیمی نژاد یاد آور شد: در سال گذشته استادانی از دانشگاه علم وصنعت و ارومیه برای بازدید از قسمت های مختلف عسلویه رفتند وامسال نیز تعدادی از دانشگاه ها در نوبت هستند.

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان نهاد رهبری با اشاره به این که ما فقط به بازدید استادان از حوزه نفتی پارس وعسلویه اکتفا نمی کنیم افزود:  با مراکز هسته ای در اصفهان و اراک هم در حال گفتگو هستیم تا اساتید را برای بازدید از این مکان ها اعزام کنیم.

 وی با بیان این که متاسفانه خیلی مواقع اقدامات و پیشرفت های مناسبی در کشور انجام می شود اما تبلیغ و بازتاب خوبی ندارد تصریح کرد: ما با جدیت این کار را ادامه می دهیم زیر به امید بخشی این بازدید ها اعتماد داریم .

حجت الاسلام ابراهیمی نژاد افزود: یکی دیگر از اهداف ما از این بازدید ها ایجاد ارتباط مستحکم تر و جدی تر بین مراکز علمی وتحقیقاتی است زیرا دانشگاه ها از بدو تشکیل این مراکز برای صنعت به وجود نیامده اند و مراکز صنعتی نیز همینطور و اینگونه هم نبوده که این مراکز با هم ارتباط داشته باشند و بعد از هم جدا شوند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد:  در این بازدید ها استادان با توانمندی ها،‌کاستی ها و معضلات موجود آشنا می شوند ودرا ین میان قراردادها و تفاهم نامه هایی  امضا می شود و در این شرایط تحریم دانشگاه ها برای انجام برخی کارها می توانند مثمر ثمر تر فعالیت کنند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، هسته ای ، استاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار