عضو هيئت مديره آهن و فولاد گفت: ثبات نرخ ارز تعادل را به بازار آهن و فولاد کشور به ارمغان آورد.

چيت ساز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به سرد شدن فصل و کاهش مصرف آهن آلات شاهد تغييرات جزئي در بازار آهن و فولاد هستيم تا جايي که ميل گرد 14 تا 25 شرکت ذوب آهن اصفهان به قيمت 1740 تومان، تيرآهن نمره 14 هر شاخه 278 هزارتومان، تيرآهن نمره 16 به قيمت 338 هزارتومان در بازار به فروش مي رسد.

وي اضافه کرد: تيرآهن نمره 18 به قيمت 378 هزارتومان، ورق گرم نمرات 8 فولاد مبارکه 1630 تومان، ورق سر 2200 تومان، آهن نبشي 1600 تومان و شمش و فولاد 1500 تومان در بازار و بنادر کشور مورد معامله قرار مي گيرد.

چيت ساز اظهار داشت: قيمت آهن و فولاد در هفته جاري تغييرات جزئي داشته و عامل اصلي آن ثبات نرخ ارز است که تعادل را به بازار آهن و فولاد به  ارمغان آورده است.

عضو هيئت مديره آهن و فولاد تأکيد کرد: در طي 8 ماهه گذشته حدود 10 درصد رشد در توليد فولاد خام داشتيم و اميدواريم روند روبه رشد در اين صنعت ادامه پيدا کند.

وي گفت: در اين 8 ماهه نزديک به 12 ميليون تن محصولات فولادي در کشور توليد شده و اميدواريم تا پايان سال به 18 ميليون تن برسد اگر ما بتوانيم افزايش توليد را در کشور حفظ کنيم ظرف 3 يا 4 سال آينده در توليد کشور خودکفا خواهيم شد و به راحتي مي توانيم به بازارهاي نوظهور صادرات داشته باشيم.

چيت ساز در پايان خاطرنشان کرد: وزارت صنعت و معدن حدود 2 ميليارد يورو جهت پيشبرد 7 طرح عظيم فولادي اختصاص دادند و با اين کار واردات شمش و آهن به طور کامل قطع و بازار آهن و فولاد به يک آرامش و ثبات کامل مي رسد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار