با تداوم افزایش قیمت در بازار مسکن و همچنین کاهش قدرت خرید متقاضیان، رکود تشدید خواهد شد که موجب بروز مشکلات در بازار آتی مسکن خواهد شد.

احمد رضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش قیمت آهن آلات ساختمانی گفت: شدت افزایش قیمت ها در بازار آهن آلات ساختمانی اخیرا کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سیر صعودی اخیر بازار که افزایش 2 برابری قیمت ها را در پی داشته است، اظهار داشت:  با وجود کاهش چند درصدی اخیر نرخ در بازار آهن ، ولی همچنان قیمت ها فاصله زیادی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد .

این کارشناس مسکن در پاسخ به سوالی در رابطه با نقش مرکز مبادلات ارزی در کاهش قیمت ها گفت :  برخی محدودیت ها و زمانبر بودن تخصیص ارز و ... چالش های پیش روی اتاق مبادلات ارزی است که مانع بروز عملکرد مطلوب این مرکز تا به امروز شده است .

وی ادامه داد : عملکرد مرکز مبادلات ارزی به لحاظ روانی موجب کاهش التهاب بازار شده است ولی همچنان نرخ در بازار آزاد در حال افزایش است .

سرحدی با اشاره به نقش بازار آزاد در تعیین قیمت ها گفت : نرخ مصالح تابعی از بازار آزاد است که این نرخ فزاینده در نهایت بر قیمت تمام شده ساختمان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد : با تداوم افزایش قیمت در بازار مسکن و همچنین کاهش قدرت خرید متقاضیان، رکود تشدید خواهد شد که موجب بروز مشکلات در بازار آتی مسکن خواهد شد.

وی با اشاره به نقش عرضه و تقاضا در معادله تعادل و تعیین نرخ در بازار خاطر نشان کرد :با فاصله گرفتن عرضه از تقاضا،راه ميان بر براي دلالان و سوداگران در بازار گشوده مي شود./عب
برچسب ها: بازار ، آهن ، افزایش ، قیمت ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار