دبیر علمی پنجمین همایش سراسری استروک از برگزاری این همایش از 22 تا 24 آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر فریبرز خوروش مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: .در این همایش حدود 30 سخنرانی جامع جهت دوره کامل استروک برای همکاران ارایه می‌شود.

وی افزود: تا کنون 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که تعدادی به صورت سخنرانی و مابقی به شکل پوستر ارایه می‌شود.

دکتر فریبرز خوروش از حضور تعدادی استادان خارج از کشور خبر داد و گفت: در داخل از کشور نیز برگزیده ترین اساتید این رشته ضمن شرکت در این مراسم سخنرانی خواهند کرد .

وی برگزاری این همایش را تبادل نظر پیرامون آخرین روش های روز دنیا در رابطه با استروک عنوان کرد و افزود: این کنگره برای دومین بار در اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش سراسری استروک در تعریف این واژه گفت: سکته مغزی یا استروک در واقع همان حوادث عروقی مغز می‌باشد که در صورت پیشگیری و درمان به موقع، کاهش می‌یابد.

وی عوامل بروز سکته مغزی را در دو دسته قابل پیشگیری و غیر قابل پیشگیری قرار داد و گفت: از عوامل قابل پیشگیری می‌توان به فشار خون بالا، دیابت، چربی خون بالا، سیگار و بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد، همچنین از جمله مسایل غیر قابل پیشگیری نیز می‌توان وراثت، نژاد و سن را نام برد.

دکتر خوروش همچنین اضطراب ، مشکلات روحی روانی و شخصیت‌ها را زمینه ساز یا تشدید کننده استروک معرفی کرد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.