کارواني از سياستمداران ، روحانيون و فعالان جامعه مدني در موريتاني امروز به منظور حمايت از ملت فلسطين ،راهي نوار غزه خواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ، اين کاروان در حمايت از اهالي غزه و تلاش براي لغو محاصره نوار غزه به اين منطقه سفر خواهد کرد .
محمد عبدالله ممين گزارشگر العالم در نواکشوت گفت : اين کاروان با نام شنقيط 3 (نام شهري در موريتاني )  با برپايي مراسم توديع توانست کمکهاي بيشتري جمع آوري کند که از مهمترين اين کمکها مي توان به اهداي چند قطعه طلاي باارزش اشاره کرد .
يکي از اين قطعات طلا در مزايده علني به قيمت بيست ميليون دلار فروخته شد و پول آن براي ساکنان غزه اختصاص يافت .
شخصيتهاي زيادي کاروان اعزامي موريتاني به نوار غزه را همراهي مي کنند که از جمله آنها مي توان به  رئيس کانون وکلا و رئيس اتحاديه روزنامه نگاران موريتاني ، نمايندگان پارلمان و روساي برخي احزاب  اشاره کرد .
اين کاروان را شيخ محمد حسن ولد  الددو  رئيس مرکز تربيت روحانيون در موريتاني برعهده دارد که ياري رساندن  به اهالي غزه را بر مسلمانان واجب دانسته است .
محمد حسن الددو گفت : ما تلاش مي کنيم کمکهاي مردم موريتاني را به برادرانمان در غزه برسانيم تا به تعاليم الهي و نداي مردم فلسطين پاسخ گفته باشيم و دين را ياري کنيم .
افراد اعزامي در اين کاروان تاکيد دارند هدفشان ارسال پيامي براي اسرائيل و جهانيان است با اين مفهوم که مسلمانان هنوز هم  کالبد واحدي به شمار مي آيند .
برچسب ها: بین الملل ، غزه ، موریتانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار