رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: این استان با دارا بودن 195 کیلومتر روشنایی، رتبه دوم سامانه روشنایی راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، امیرحسین پورهاشمی اظهار داشت: این در حالی است که 5.3 کیلومتر روشنایی آزادراه قزوین به کرج، حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از این طرح 3 میلیارد ریال از محل اخذ جرایم رانندگی تأمین اعتبار شده است.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات روشنایی این محور 70 پایه روشنایی نصب شده، تأکید کرد: البته عملیات کابل‌کشی از سوی این اداره و نیز اتصال برق به کابل‌ها از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین باقی مانده است.

پورهاشمی عنوان کرد: برای کامل شدن روشنایی کمربندی آزادراه قزوین ـ زنجان تنها چهار کیلومتر دیگر از ادامه این مسیر تا محل عوارضی قزوین به کرج باقی می‌ماند که این میزان نیز به 4 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

این مسئول یادآور شد: تأمین روشنایی راه‌ها، به خصوص آزادراه‌ها موجب دید مناسب رانندگان در شب و نیز کاهش چشم‌گیر سوانح رانندگی در این محورها می‌شود.

استان قزوین دارای شش هزار و 600 کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این میزان راه، 266 کیلومتر بزرگراه و 216 کیلومتر آزادراه است./ج1

برچسب ها: قزوین ، سامانه ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.