سيد مهدي موسي نژاد با اشاره به پیش بینی قیمت بالای 100دلار برای نفت‌، از تعیین نرخ دلار به قیمت 2000 تومان در بودجه 92 خبر داد.

سيد مهدي موسي نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاخیر پیش آمده در ارائه بودجه 92 به مجلس، اظهار داشت: مطمئنا بودجه در زمان مقرر به مجلس نمی‌رسد و حتی تحویل آن تا پایان آذرماه نیز بعید به نظر می‌رسد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال بهای نفت در بودجه 92 گفت: بی شک قیمت نفت بالای 100 دلار تعیین خواهد شد، چرا که قیمت فعلی نفت با توجه به بازارهای جهانی از 100 تا 110 دلار متغیر است.

نماینده مردم دشتستان درخصوص قیمت ارز در لایحه نیز عنوان کرد: نرخ دلار نیز کمتر از نرخ مرکز مبادلات ارزی و در حدود 2 هزار تومان خواهد بود.

در ادامه عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه با  بیان این مطلب گفت: زمان ارائه بودجه به مجلس بستگی به تحویل آن به دولت دارد و از آنجایی که این مراحل با تاخیر روبرو شده است، پیش بینی می کنم بودجه با تاخیر 15 روزه نسبت به زمان مقرر به مجلس برسد.

وی در مورد نحوه محاسبه نفت در بودجه انقباضی سال آینده گفت : قیمت نفت به بازار جهانی و خلیج فارس وابسته است و مطرح کردن یک قیمت قطعی غیر ممکن خواهد بود اما با توجه به اینکه برنامه ریزی برای درآمدها و هزینه های سال آینده باید دقت صورت پذیرد کمیسیون برنامه و بودجه قیمتی را با درنظرگرفتن بهای کنونی نفت ارائه می دهد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در توضیح این مطلب  اظهار داشت : با توجه به تولید روزانه 2 میلیون بشکه نفت در ایران، قیمت  1500 تومانی برای دلار  و بهای هر بشکه نفت که بین 100 تا 110دلار در نظر گرفته می شود ، درآمد نفتی ایران بدست می آید.

یوسفیان ملا در ادامه گفت: بحث بودجه 92 با شرایط بودجه ای 91 متفاوت است، چراکه قرار است در جهت اقتصاد مقاومتی و انقباضی بودن بودجه سال آینده، وابستگی به نفت را کاهش دهیم بنابراین میزان تولید روزانه نفت باید به کمتر از یک میلیون بشکه کاهش یابد به این معنی که برای رسیدن به این آرمان باید میزان صادرات نفت را به کمتر از 50درصد میزان مصوب در بودجه 91 برسانیم.

وی تاکید کرد: با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و کاهش در تولید و صادرات نفت که عنوان شد و با  درنظرگرفتن  تورم فعلی و آینده دو قیمت مناسب برای نفت از  100 دلار به ازای هربشکه است.

گفتنی است همواره در تدوین لوایح بودجه، ارقام پائین‌تر از قیمت‌ نفت خام در بازارهای جهانی، در نظر گرفته می‌شود تا اتکای بودجه به درآمدهای نفتی کمتر باشد و ذخایر ارزی افزایش یابد از این رو بهای هربشکه در بودجه 91 85 دلارو میزان صادرات نفت 2.2 میلیون بشکه تصویب شده بود./ر
برچسب ها: بودجه ، قیمت ، نفت ، دلار ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار