سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: استراتژي نخست براي روبه‌رويي با ايدز، آموزش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكتر مهدي اقتصاد در همايشي كه به مناسبت روز جهاني ايدز در مركز بهداشت شرق اهواز برگزار شد، اظهار كرد: آن‌چه كه امروزه درباره بيماري ايدز جلب توجه مي‌كند تغييراتي است كه در روند بروز اين بيماري‌ ايدز رخ داده است. گفته مي‌شود بيماري ايدز درمان نمي‌شود ولي اين به معني پايان كار نيست و مي‌توان طول عمر بيشتري به بيماران مبتلا به ايدز داد و از ميزان انتقال ويروس توسط اين بيماران كاست.

 

وي افزود: اگر چه اين بيماري در ايران ابتدا از راه فرآورده‌هاي خوني آلوده شروع شد ولي موج دوم بيماري ايدز در ميان معتادان تزريقي شيوع پيدا كرد. اكنون نيز با توجه به اين‌كه اغلب اين معتادان در سن جواني و ميانسالي هستند و اين قشر از نظر جنسي بسيار فعال‌اند، ‌موج سوم انتقال ويروس HIV از طريق روابط جنسي نا ايمن و حفاظت‌نشده افزايش يافته است.

 

رييس مركز بهداشت خوزستان گفت: بايد توجه داشت كه در حال حاضر نسبت بيماران زن مبتلا به ايدز افزايش يافته است و اين نشان مي‌دهد كه بيماري در لايه‌هاي زيرين به روش جنسي و آميزشي در حال انتقال است.

 

وي ادامه داد: هر سال آمار زنان مبتلا به ايدز در حال افزايش است و به دنبال آن انتقال ويروس از مادر به جنين نيز افزايش مي يابد.

 

اقتصاد تصريح كرد: ‌با توجه به تاثير مقوله آموزش در كنترل و مقابله با بيماري ايدز، لازم است آموزش‌ها در اين زمينه گسترش پيدا كند.

 

وي گفت: ابتدا بايد همه افراد جامعه را با راه‌هاي انتقال اين بيماري آشنا كرد و سپس چگونگي محافظت از خود را به آن‌ها به ويژه نوجوانان و جوانان آموزش داد./س

 


برچسب ها: افزایش ، زنان ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.