وزیر صنعت، معدن و تجارت از تهیه فهرست اولیه از متخلفانی که با ارز مرجع کالا وارد کرده و در بازار با ارز آزاد آن را فروخته‌اند خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مهدی غضنفری در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صنعت لوازم خانگی درخصوص برخورد با سو استفاده‌کنندگان از نوسان‌های ارزی توضیح داد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری بانک مرکزی، بانک‌های عامل و گمرک فهرست اولیه‌ای از واردکنندگان با ارز مرجع تهیه کرده و برای جریمه،به سراغ برخی از آنها رفته است.


 وی ادامه داد: بر این اساس اگر واردکننده ای متناسب با نرخ ارزی که دریافت کرده کالای خود را در بازار قیمت گذاری و فروخته باشد مشمول جریمه نمی شود اما تعدادی از واردکنندگان هم این موضوع را رعایت نکرده‌اند که برای آنها تشکیل پرونده داده شده است.


 غضنفری در خصوص حمایت های انجام شده از حوزه تولید گفت:ممنوعیت ثبت سفارش گروه کالایی اولویت 10 ، اقدام موثر در جهت حمایت از صنایعی همچون لوازم خانگی بوده چرا که امکان فعالیت بیشتر تولیدکنندگان را در شرایط بهتر فراهم می کند.


غضنفری افزود:همچنین امکان تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی  از طریق 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی از دیگر حمایت ها محسوب می شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:تصویب ال سی ریالی با مصوبه شورای پول و اعتبار از دیکر اقدامات حمایتی است که با پیگیری مستمر وزارت صنعت انجام گرفته است.


غضنفری در خصوص  اینکه آیا فهرست کالاهای موجود در اولویت 10 که ثبت سفارش آنها متوقف شده نهایی شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: دقیقا مشخص شده که چه کالاهایی در این فهرست قرار دارند کالاهای مصرفی کم اهمیت و غیر ضروری که تولید داخلی آن‌ها به اندازه کافی است در اولویت دهم قرار گرفته‌اند./ر

برچسب ها: متخلف ، تولید ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار