با حمايت از توليد داخلي، بايد چاي اصيل ايراني جايگزين بسياري از چاي هاي وارداتي شود.

جعفر يعقوبي عضو هيئت علمي دانشگاه زنجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: چاي اصيل ايراني بدون افزودني هاي غيرطبيعي بايد جايگزين بسياري از چاي هاي وارداتي شود که به عطرو اسانس هاي مختلف در بازار رواج دارد و چه بسا بسياري از اين افزودني ها براي سلامتي مضر و خطرناک است.

وي تصريح کرد: چاي وارداتي با ترکيب اسانس ها و رنگ هاي مختلف بيشتر جنبه تبليغات و بازاريابي دارد و در حالي که بايد از چاي داخلي و توليدات ملي فعاليت هاي لازم صورت بگيرد.

يعقوبي افزود: مصرف کننده به دنبال کيفيت است و اگر توليد داخلي کيفيت لازم را نداشته باشد از همان چاي وارداتي خريداري مي کند و در اين صورت چايکاران و توليدکنندگان داخلي متضرر خواهند شد بنابراين تنها راه حمايت از توليد ملي افزايش کيفيت و آگاه سازي مصرف کنندگان است.

عضو هيئت علمي دانشگاه زنجان با اشاره به نقش توليد کنندگان داخلي خاطرنشان کرد: توليدکنندگان بايد کيفيت، ذائقه و درخواست مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهند ودر توليدات خود چاي با کيفيت همراه با بسته بندي مناسب را آماده کنند و در زمينه عطر و اسانس از ترکيبات طبيعي و اصيل استفاده کنند.

يعقوبي خاطرنشان کرد: بيشتر افت کيفيت چاي داخلي مربوط به مراحل بعد از توليد، يعني فرآوري، بسته بندي، و بازار رساني است و با سرمايه گذاري و حمايت دولت از چايکاران داخلي و توليدات ملي کيفيت افزايش خواهد يافت.

وي افزود: البته نقش دلالان و واسطه گران در کاهش کيفيت چاي داخلي تأثيرگذار است واگر تشکيلاتي ايجاد شود و خود چايکاران بتوانند در مراحل فرآوري، بسته بندي، خشک کردن کنترل و نظارت داشته باشند اين مشکلات و نواقص برطرف خواهد شد.

عضو هيئت علمي دانشگاه زنجان با تأکيد بر افزايش کيفيت چاي داخلي افزود: مصرف کننده ترکيبي از قيمت و کيفيت است وبا کاهش کيفيت هرچقدر هم قيمت کمتر باشد باز مصرف کننده کالاي با کيفيت و مطلوب خود را خريداري خواهد کرد./عب
برچسب ها: چای ، کیفیت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار