الگوی اقتصادی آلمان نیز تحت تاثیر بحران مالی منطقه یورو قرار می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، آلمان به عنوان اولین قدرت اقتصادی اروپا که تا کنون در برابر بحران منطقه یورو به خوبی مقاومت کرده بود به تدریج اثرات بحران را احساس می کند.هر چند آلمان در سال دو هزار و سیزده از معدود کشورهایی خواهد بود که از رکود اقتصادی پیشگیری خواهد کرد اما فضای اقتصادی آن چندان هم مساعد نیست.

منطقه یورو به عنوان اولین شریک تجاری آلمان ، که چهل درصد صادرات خود را به این منطقه ارسال می کند اکنون با مشکلات اقتصادی روبروست.معضل بحران بدهی باعث شده اسپانیا ، ایتالیا ، فرانسه و حتی انگلیس کمتر از آلمان خرید کنند.این مسئله باعث خواهد شد میزان صادرات آلمان به منطقه یورو نه و یک دهم درصد در سال کاهش یابد.

آلمان برای گرداندن چرخ موتور اقتصادی خود بیش از پیش به آسیا و به خصوص به چین گرایش پیدا کرده است.بر این اساس ، پیش بینی های رشد اقتصادی برای سال آینده کاهش یافته و بجای رشد یک و شش دهم درصدی ، وزارت اقتصاد آلمان از رشد یک درصدی در سال دو هزار و سیزده خبر داده است.

با این حال نرخ رشد اقتصادی آلمان بهتر از همسایگانش به خصوص فرانسه است.رشد اقتصادی فرانسه برای سال آینده سه دهم درصد اعلام شده است.آلمان همچنین می تواند روی بازار کار انعطاف پذیر خود حساب کند. نرخ بیکاری در این کشور ثابت است و به شش و پنج دهم درصد می رسد.

اما بدهی های آلمان سنگین است و به دو هزار میلیارد یورو معادل با هشتاد درصد تولید ناخالص داخلی در سال دو هزار و یازده می رسد.البته بدهی های ایتالیا به مراتب بیش از آلمان و بیش از معیارهای اروپایی است.
برچسب ها: یورو ، آلمان ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار