مردم یونان به یکدیگر دارو هدیه می دهند

تقريبا از هر سه يوناني، يك نفر فاقد بيمه خدمات درماني است و به همین خاطر، تعدادی کلینیک درمان رایگان در این کشور افتتاح شده است و برخي پزشكان نيز بطور داوطلبانه با اين قبيل مراكز همكاري مي كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، زندگي حال حاضر مردم يونان متاثر از نداشتن پول براي تهيه مسكن، فقدان شغل و حتي ناتواني در تامين داروهاي مورد نياز آنها است و براي مردم يونان، مدتها است كه نظام بهداشت و درمان، اهميت و جايگاه خود را از دست داده است.

ردپاي بحران مالي روز به روز بيشتر در جامعه يونان، مشهود مي شود و مردم ديگر نمي توانند ضروريات زندگي خود بويژه داروهاي مورد نيازشان را تامين كنند. به همين خاطر آنها مدتي است تصميم گرفته اند داروهاي بلااستفاده موجود در خانه هاي خود را به همنوعان نيازمند خود اختصاص دهند. اين داروها از مسكن هاي ساده ضد درد تا داروهاي ضد سرطان را شامل مي شوند.

بر اساس آمارها، روز به روز بر شمار بيمه شدگاني كه با مراجعه به داروخانه ها پول كافي براي پرداخت حق بيمه خريد داروهاي خود ندارند افزوده مي شود. طي ماههاي اخير تاكنون 200 هزار بسته دارو در شهر آتن جمع آوري شده است كه البته اين مقدار نيز كفايت نمي كند.

تقريبا از هر سه يوناني، يك نفر فاقد بيمه خدمات درماني است و به همین خاطر، تعدادی کلینیک درمان رایگان در این کشور افتتاح شده است و برخي پزشكان نيز بطور داوطلبانه با اين قبيل مراكز همكاري مي كنند. بيماران اين درمانگاهها داروهاي مورد نياز خود را نيز بطور رايگان دريافت مي كنند.

نکته جالب این است که اين كمك مديران كلينيك به بيماران فاقد بيمه درمان، رسما خلاف قانون است چون بيمارستانها نيز به نوعي در صرفه جويي هاي ابلاغ شده دولتي بسر مي برند و نباید هزینه های دولتی را صرف افرادی کنند که به دول پولی بابت بیمه نمی پردازند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار