عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار داشت: وظيفه مجلس قانون‌گذاري است، دولت نظرات خود در رابطه با اصلاح قانون انتخابات را از طريق معاون پارلماني دولت مطرح کند.

مجتبي شاکري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش رئيس جمهور نسبت به تصويب کليات طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: تا زماني که طرح اصلاح قانون انتخابات از خروجي قانون عبور نکند، مشخص نمي‌شود که با چه قانوني مواجه هستيم که بخواهد محدود کننده مردم در تصميم‌گيري باشد.

عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران تاکيد کرد: وظيفه مجلس قانون‌گذاري است، اگر دولت نظر يا پيشنهادي دارد بايد از طريق معاون پارلماني دولت آن را مطرح کند نه اينکه مباحث را اينگونه به سطح جامعه بکشاند.

وي با بيان اينکه طرح اصلاحيه قانون انتخابات در حد کليات به تصويب مجلس رسيده است، خاطر نشان کرد: بسياري از طرح‌هايي که در مجلس مطرح مي‌شود تا مرحله تصويب، دچار تغييرات عمده‌اي خواهد شد؛ چه بسا که در اين طرح نيز خود طراحان قانون نيز به بخش‌هايي از  اصلاحيه انتقادات جدي را وارد کرده و معتقدند اين طرح تنها يک پيشنهاد اوليه براي ارائه پيشنهادات نمايندگان مجلس و متخصصان در جهت به تصويب رسيدن قانوني منطبق با قانون اساسي است.

شاکري تصريح کرد: اگر اصلاحيه قانون انتخابات به گونه‌اي تنظيم شود که حقوق مردم در آن ناديده گرفته شود به طور قطع شوراي نگهبان آن را تصويب نمي‌کند.

اين فعال سياسي با انتقاد از سخنان رئيس جمهور در رابطه با اصلاحيه قانون انتخابات افزود: متاسفانه مسئولان فرمايش مقام معظم رهبري را مبني بر حل مسائل در فضاي آرام رعايت نمي‌کنند؛ اگر در يک فضاي آرام و منطقي به بحث بنشينيم در جامعه هياهو ايجاد نمي‌شود.

عضو جمعيت ايثارگران اظهار داشت: اکنون مردم جامعه نيازمند برطرف شدن مشکلاتشان در فضايي آرام هستند.

شايان ذکر است که رئيس جمهور در همايش  "قوه مجريه در قانون اساسي " تصويب کليات مصوبه اصلاحيه قانون اساسي در مجلس شوراي اسلامي را مغاير با نفس قانون اساسي دانست و عنوان کرد عده‌اي مي‌خواهند با محدود کردن مردم بر سر جاي خود بمانند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار