ترقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاحيه قانون انتخابات با قانون اساسي مغايرت دارد

عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامي گفت: اگر در هر مجلسي متناسب با شرايط خاص سياسي و جناحي، قانون انتخابات را تغيير دهند، اين روند موجب بي‌ثباتي در قانون شده و به طور طبيعي مشکلات زيادي را براي کشور پديد مي‌آورد.

حميد‌رضا ترقي درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در رابطه با لايحه اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: لايحه اصلاح قانون انتخابات که در مجلس مطرح شده از پختگي جامع فکري لازم برخوردار نيست.

وي در ادامه افزود: تغيير قانون انتخابات در هر مجلسي متناسب با شرايط خاص  سياسي و جناحي موجب بي‌ثباتي در قانون شده و به طور طبيعي مشکلات زيادي را براي کشور پديد مي‌آورد.

ترقي با اشاره  به تبصره صلاحیت نامزدها برای احراز شرط مدیر و مدبر  بودن و شرط دارا بودن حداقل 8 سال سابقه مدیریت كه داوطلب رياست ‌جمهوري بايد توسط حداقل یک‌صد نفر از افرادی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه تصدی مقامات موضوع ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری را داشته‌اند، تایید شود، گفت: اشکالاتي بر اين تبصره وارد است ،چرا كه موارد ذكر شده در  اصلاحيه قانون‌ انتخابات موجب محروميت افراد واجد شرايط براي كانديداتوري مي‌شود.

وي ادامه داد: در اين قانون بنا به بند تاييد صلاحيت  کانديداها از سوي صد نماينده در ادوار مختلف ، مشخص نسيت كه رييس‌جمهور   به صورت پارلماني انتخاب شده و يا غير پارلماني تلقي مي‌شود.

 لازم به ذكر است كه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با 120 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد، این طرح شامل یک مقدمه توجیهی و 11ماده‌اي است؛ و اين اصلاحيه با قيد دو فوريت در مجلس شوراي اسلامي مطرح شد كه نظرات موافق و مخالف تعداد زيادي از نمايندگان، منجر به تعويق راي گيري درباره كليات آن شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار