روش پکس در بیمارستان های استان فارس جایگزین رادیولوژی آنالوگ می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس دانشیار و مدیر گروه رادیولوژی دانشکده پزشکی شیراز گفت: پکس که همان روش آرشیو ذخیره سازی و تبادل تصاویر پزشکی به صورت دیجیتال است، که تاکنون بالغ بر 4 میلیارد تومان برای جایگزینی این روش هزینه شده است.
مهرزاد لطفی با بیان این که بیمارستان شهید رجایی شیراز به عنوان اولین بیمارستان کشور، 4 سال پیش فیلم رادیولوژی آنالوگ را از سیستم خود حذف کرد،افزود: در 3 بیمارستان شهید فقیهی، نمازی و شهید چمران و درمانگاه های شهید مطهری و امام رضا(ع) نیز تا حدودی این روش مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: تا پایان امسال 15 بیمارستان در سطح شیراز،فیروزآباد، کازرون، لار، اقلید، مرودشت، ممسنی و نی ریز به این روش مجهز و بقیه بیمارستان ها تا نیمه اول سال 92 تجهیز می شوند.
دانشیار و مدیر گروه رادیولوژی دانشکده پزشکی شیراز گفت: با راه اندازی این روش علاوه بر کاهش هزینه خرید فیلم رادیولوژی و سایر ملزومات، آسیب به محیط زیست و هزینه های سرباری بیماران کاهش می یابد.
مهرزاد لطفی گفت : پیش از این برای خواندن عکس رادیولوژی پزشک متخصص باید در محل حاضر می شد اما در این روش در هر ساعت از شبانه روز، در هر نقطه از جهان می تواند عکس را دیده و نظر خود را اعلام کند.
وی گفت: همایشی به صورت منطقه ای در شیراز برای آموزش نیروهای انسانی مختلف از پایین ترین تا بالاترین سطوح برگزار می شود./س

برچسب ها: پکس ، بیمارستان ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.