يک کارشناس سياست خارجي گفت: فلسطين با پيروزي در جنگ غزه و عضويت در سازمان ملل، رژيم صهيونيستي را آشفته کرده و روز به روز قدم‌هاي محکمي براي آزادي خود برمي‌دارد.

مصيب نعيمي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عضويت فلسطين در سازمان ملل به عنوان ناظر اظهار داشت: پذيرش فلسطين به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل، دستاوردي مهم محسوب مي‌شود، مشروط بر اينکه در ادامه دستاوردهاي مقاومت باشد، چرا که اين توافق تنها درباره محدوده مناطق اشغالي سال 1967 بوده که شهرک‌هاي صهيونيستي بسياري در اين مناطق احداث شده است. 

وي با تأکيد بر اهميت عضويت فلسطين در سازمان ملل ادامه داد: دولت و ملت فلسطين در کنار عضويت در سازمان ملل بايد با ايجاد وحدت رويه، دستاوردهاي مقاومت را حفظ کرده و مطالبات ملي اين کشور را در همه سرزمين‌هاي فلسطيني، در رأس برنامه‌هاي خود قرار دهند. 
 
اين کارشناس سياست خارجي افزود: رژيم صهيونيستي از به رسميت شناخته شدن فلسطين در جامعه جهاني نگران است و بعد از اعلام رسمي عضويت اين کشور در سازمان ملل، شروع به ساخت 3 هزار واحد مسکوني ديگر در کرانه باختري کرده است که اين امر، نوعي خطر جديد براي تغيير ماهيت و هويت فلسطين است.
 
نعيمي با اشاره به عدم پايبندي رژيم صهيونيستي به تعهدات بين‌المللي تصريح کرد:‌ از زمان برگزاري اجلاس مادريد و انعقاد پيمان اسلو تاکنون همه روش‌هايي که براي ايجاد سازش انجام شده،‌ مورد سوء استفاده رژيم صهيونيستي قرار گرفته و خود اين رژيم ثابت کرده که با هيچ زبان منطقي يا حقوقي حاضر به سازش نيست.
 
وي تأکيد کرد: تشکيلات خودگردان بايد در تلاش براي آزادسازي فلسطين جدي باشد تا بتواند پرونده جنايات و تجاوزگري‌هاي رژيم صهيونيستي را براي توجيه افکار عمومي به دادگاه‌هاي بين‌المللي ارائه دهد.
 
نعيمي افزود:‌ رژيم صهيونيستي در جنگ 8 روزه غزه با واکنش جدي مقاومت روبرو شده و مجبور شد شکست در برابر آن‌ها را بپذيرد، بنابراين مسير اصلي آزادسازي فلسطين در حمايت و پشتيباني از جبهه مقاومت است. 

اين کارشناس سياست خارجي در پايان تصريح کرد:‌ برخورداري از جايگاه ناظر در سازمان ملل، قدم سياسي رو به جلوي مهمي است، اما به تنهايي نمي‌تواند آرمان‌هاي ملت فلسطين را تحقق بخشد و جبهه مقاومت بايد تا آزادسازي کامل فلسطين از هيچ تلاشي دريغ نکند.  

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار